Wat is het goedkoopste Europese land dat per auto bereikbaar is?

Wij willen zomer 2011 met onze VW kever uit '83 op vakantie. De wegen moeten in orde zijn, graag niet teveel criminaliteit en betaalbaar dus. Iemand suggesties?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Vakantie
1K

Het beste antwoord

Heerlijk met zo'n kever op stap! Tank vol, de koffer op het dak het plezier is al begonnen :-)
Rij eens op je gemak richting Tsjechie, en ga ook eens van de snelweg af. De route is prachtig dus stel geen eindpunt in.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (6)

ik zal zeggen, luxenburg, goede wegen weinig criminaliteit en erg dichtbij , anders belgie of duitsland, duitsland is winkelen ook heel goed koop :)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Hongarije is goedkoop en niet te ver. En je kan er tegenwoordig alles vinden . Het is wel duurder dan vroeger , dat wel.
Hetzelfde geldt voor Slovenië in de Alpen .
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Hmm, misschien niet ver, maar met een vw kever moet je nog wel die bergen op zien te komen, dat is zeker geen pretje.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Als je er met een kever niet overgeraakt , wordt het wel stilaan tijd voor een nieuwe wagen.
Hongarije dan maar .
Slowakije ? (maar is daar niet veel misdaad?)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
@Waussie: Daar kom je met een Kever uit '83 prima over hoor. Vele malen Tirol in geweest, met soortgelijke auto's ouder dan dat.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
@beestie: Van misdaad heb ik in Slowakijke weinig gemerkt (alhoewel er een hoog hek om de camping stond en er een bewaker rondliep). Goedkoop was het daar zeker wel, nog goedkoper dan Tsjechië. Echter ook vele malen smeriger.
Tsjechie is ook erg leuk en goedkoop voor vakantie. Ze hebben daar geen euro, maar je kunt overal geld afhalen of pinnen in de winkels.
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Tsjechië is inderdaad heel bereikbaar en aardig goedkoop. Voor een paar euro heb je een eenvoudige maaltijd. Mooi landschap ook in Bohemen. En Praag mag je natuurlijk niet missen.
Kimath
13 jaar geleden
Ik verbleef in een hotel in Pilsen, vlak bij de brouwerij (ben de naam even kwijt).
Avondeten voor 2 personen (hoofdmaaltijd en drinken) was maar circa 10 euro! Pilsen en Praag zijn beide mooie steden. Praag kun je echt dagen besteden, lekker rondreizen met de trams :)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Idd. Toen ik er was, betaalde je in Praag een kwartje (gulden) voor de bus. En vervolgens nog een kwartje of zoiets voor onbeperkt rondreizen met de metro. Dat is alweer lang geleden, maar ik ben dit jaar nog in de regio rond het Lipno-meer geweest en daar was het eten in elk geval nog net zo goedkoop als toen.
Luxemburg, dichtbij dus minder kans op technische storingen, en goedkope benzine.
Je ontmoet er veel Nederlanders,dus moet het goedkoop zijn.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Frankrijk of Duitsland. Niet de goedkoopste, maar beslist ook niet veel duurder dan Nederland. Geweldige landen om doorheen te toeren over prima wegennet. Benzine goedkoper dan in Nederland (waar niet?) en je bent er zo.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Bulgarije is goedkoop! Een liter euro 95 kost daar omgerekend ca 60 eurocent, en een halve liter bier in een cafe of restaurant kost daar buiten het toeristengebied ongeveer 50 cent. Voor ca 15 euro kun je daar heerlijk uit eten met 2 personen (incl drankje)!
Er wordt wel gewaarschuwd dat toeristen vaak het doelwit zijn van criminelen, maar ik heb daar niets van gemerkt, behalve bedelende zigeunerkindjes met hun ouders ver op de achtergrond!