Welke verz geeft dekking als er een bloedverw komt te overl.en ik zit in het buitenl. om mijn caravan daar weg te halen?

Ik wil dan graag zo spoedig met de auto zonder caravan naar huis

Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
in: Vakantie
1.4K
jc54
6 jaar geleden
Waarsch geen 1.
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
@jc54, dat is onzin; vrijwel elke reisverzekering dekt kosten die je maakt als een bloedverwant tijdens je vakantie overlijdt. Ik heb het zelf (helaas) bij de hand gehad, betrof een reisverzekering van CZ
jc54
6 jaar geleden
Het gaat niet om een vakantie, maar alleen om een caravan op te halen.
jc54
6 jaar geleden
Of heb ik de vraag verkeerd begrepen met al die afkortingen en punten?

Antwoorden (1)

Bijna elke reisverzekering dekt de terugkeer wanneer een bloedverwant in eerste en tweede graat overlijdt.

Er zijn wel voorwaarden :
De kosten van een onverwachte terugkeer naar huis vallen onder de dekking van een reisverzekering. Ook als er iemand anders binnen de familie komt te overlijden, kun je terecht bij je reisverzekeraar. Het moet wel om eerste- of tweedegraads familie gaan.

De volgende familieleden vallen onder de eerstegraads familie:

Partner (geregistreerd)
Ouders (dit geldt ook voor stiefouders en adoptieouders)
Schoonouders (bij geregistreerde partners)
Kinderen (dit geldt ook voor stiefkinderen en adoptiekinderen)
Schoondochters- en zonen (bij geregistreerde partners)
De volgende familieleden vallen onder de tweedegraads familie:

Broers en zussen
Kleinkinderen
Oma’s en opa’s
Schoonzussen en zwagers (bij geregistreerde partners)
Stiefzussen- en broers
Het overlijden moet wel onverwachts zijn. Als het overlijden al aanstaande was, vergoedt je reisverzekering de kosten niet.
6 jaar geleden
jc54
6 jaar geleden
En wat, als het niet om een geboekte vakantie gaat? Ik begreep uit de vraag dat het alleen om het terughalen van een caravan gaat. Terugrijden zonder caravan gaat sneller dab mét.
tinus1969
6 jaar geleden
@jc54, het zou kunnen -maar lees de voorwaarden- dat je dan (extra) benzinekosten vergoed krijgt, en mss ook tol. Als ik dit zo lees, is zo'n claim in bepaalde gevallen zinvol, en het gaat al snel om een paar honderd euro (1000 km terugrijden, forfaitair 19 cent/km, bv).