Wie weet waar ik een hoge resolutie foto van de vuurtoren van De Cocksdorp Texel kan verkrijgen?

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
in: Vakantie
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Hoe hoog?
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Het liefst 300 dpi
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
http://straatkaart.nl/1795LN-Vuurtorenweg/media_fotos/vuurtoren-texel-theogr-PXY/
Poet
9 jaar geleden
https://beeldbank.rws.nl/MediaObject/Details/323696
Is dit iets?
Poet
9 jaar geleden
https://www.google.nl/maps/@53.182031,4.855195,3a,75y,3.47h,100.51t/data=!3m5!1e1!3m3!1sHkPrkUBb6Gouokq10owOyw!2e0!3e2
gvrox
9 jaar geleden
300dpi zegt niets, alleen als er ook (werkelijke) afmetingen bij gegeven worden. Een plaatje van 30 bij 30 pixels van 300dpi heeft een afmeting van 2,5mm bij 2,5mm , en dat zou je niet "hoge resolutie" noemen.

Antwoorden (2)

Op Wikimedia Commons staat een aantal foto's van de vuurtoren. Alle foto's zijn vrijgegeven onder een vrije licentie. Let er wel even op onder welke voorwaarden je een foto mag gebruiken. De één is vrijgegeven in het publiek domein, de ander onder een share alike-licentie, sommige fotografen willen met naam vernoemd worden in afgeleide werken.

Met behulp van een grafisch programma, bijvoorbeeld Gimp, kun je de printresolutie aanpassen.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Deze foto's (zie link) van de vuurtoren zijn gelabeld voor niet-commercieel hergebruik, die foto's mag je gebruiken mits je de auteur / copyright vermeld en geen commerciele doeleinden hebt met de foto.

Zie ook de uitleg van Creative Commons-licenties.