mag ik zelf op vakantie naar barcelona?

Een vriendin en ik willen deze zomer graag samen op vakantie naar Barcelona, voor ongeveer een week. We hebben beide toestemming van onze ouders. Vliegen mag zonder begeleiding.. we zitten alleen een beetje met een hotel, hoe kan je dit regelen onder de 18?

Hebben jullie tips, liefst hotel + vliegreis in een voor onder 500,-

Toegevoegd na 44 minuten:
We zijn allebei 17 (als we op vakantie gaan) onze wensen;
airco, zwembad, liefst in de stad & max half uurtje lopen naar zee

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Vakantie
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Mag gewoon, ben toen ik 16 was 2 weken naar turkije geweest met een vriendin.. Als je gewoon vooraf betaald is t geen probleem. T probleem is meestal dat hotels een credit card nodig hebben waar ze dan achteraf de kosten van halen, maar als je bijv. op corendon.nl kijkt, kan je hotel+vlucht etc boeken en vooraf betalen, dan is het geen probleem.

Antwoorden (3)

Als je naar een Jeugdherberg, nu heet dat een "StayOkay" zal er niet zo moeilijk worden gedaan:

http://www.hihostels.com/dba/hostels-Barcelona---Equity-Point-Centric-051315.en.htm

http://www.stayokay.com/nl/internationaal

(tenzij jullie 13 zijn, maar als 1996 je geboortejaar is, zie ik weinig problemen)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
we zijn allebei 17!
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
als we gaan dan ;-)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Eisen zijn niet mis: "onze wensen; airco, zwembad, liefst in de stad & max half uurtje lopen naar zee", en dat allemaal voor 500 eurie! Dat wordt krap an: vliegreis: 125,-, hotel 150,- (dan baseer ik dat nog op prijzen buiten het seizoen; in de zomer is dat wel anders!). Hou je nog ca. 25,-/pppd over; kan, maar houdt niet over! Ik zou een rugzak en een tent lenen van iemand en een camping opzoeken!
Natuurlijk kan dat, kijk maar eens naar de zogenaamde examenreizen bijv hier: http://www.beachmasters.nl/examenreizen/spanje/costa-brava/?fh_view=lister&fh_view_size=8&fh_location=%2f%2faccommodaties%2fnl_NL%2f!b%3d-1%2f!b%3d-1%2feindexamenreis%3d1%2flsp%3E{spanje__costa_brava}&omitxmldecl=yes

Even wat brochures opvragen bij een reisbureau waarbij je de leeftijd noemt en ze zullen je gericht helpen.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ik zou kijke voor jongeren reizen.
Bijv. ;
- gogo
- beach master
- x tavel
- gofun

In barcelona is bijna alles vanaf 18.
en jeugdherbergen zijn er niet veel van,
en meestal liggen die vrij afgelegen, en zien er niet netjes uit.

Jongerenreizen hebben een leuke aanbod voor tieners van 16 t/m 21.
Het is ook goedkoper!.
Je vindt dan gewone hotels of campings.

Bij een jeugdherberg zit je meestal ook vast aan de tijden,
meestal moet je daar voor een bepaalde tijd terug zijn op de kamers,
dus tot laat stappen kan niet.

Ik heb toerisme opleiding gedaan,
dus geloof me!