Hoelang is een hepatitus a en B vaccinatie werkzaam ?

Ik ben 14 jaar geleden ingeent maar ga nu naar gebied waar vaccinatie Hapatitus A + B wordt geadviseerd.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Vakantie
11.2K

Het beste antwoord

Beschermingsduur hepatitis A inenting

De beschermingsduur is afhankelijk van het merk vaccin: voor Havrix en Epaxal één jaar, voor Avaxim drie jaar. Als
je de hepatitis A injectie na zes tot twaalf maanden herhaalt, ben je 25 jaar beschermd. De bescherming is ook 25 jaar als je jaren na de eerste hepatitis A inenting je tweede haalt.

Je kunt je ook tegen hepatitis B laten vaccineren. Je krijgt in dat geval drie injecties met tussenpozen van één en zes maanden. De bescherming is in principe levenslang. Je
moet bij voorkeur zeven maanden voor vertrek met de hepatitis B vaccinaties beginnen, want dan kun je ze alle drie nog toegediend krijgen. Het is ook mogelijk om je op kortere termijn te laten inenten. Je krijgt dan in drie weken tijd drie injecties. De bescherming is is in dat geval minder goed dan bij het standaard vaccinatieschema.

U kunt het beste even contact opnemen met de plaatselijke GGD, voor meer advies.
AlphaLimaSierra
13 jaar geleden

Andere antwoorden (4)

- hepatitis A is 1 jaar geldig na de 1e vaccinatie. Ruim 25 jaar geldig na de tweede inenting (te halen binnen 1 jaar)

- hepatitis B is levenslang geldig als de volledige serie van 3 vaccinaties is gehaald
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dat ligt eraan welke vaccinatie je exact hebt gekregen, een cocktail of niet, of je slechts een vaccinatie hebt gehad of 2.

Ik heb afgelopen jaar hepatitus A gehad, Plus de herhaling hiervan. Deze combinatie (dus 2 prikken in een jaar tijd) is 25 jaar lang geldig.

Het beste kun je contact opnemen met de GGD. Zij weten hier alles van en indien nodig kun je gelijk een afspraak maken.
Bronnen:
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
hep B levenslang, hep A geloof ik eerst een jaar tenzij je een booster neemt, dan dacht ik 10 jaar

Toegevoegd na 25 seconden:
oh nee ik lees net 25 jr, sorry
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
A: één jaar
B:levenslang