Wie weet er leuke uitjes omgeving barcelona in spanje ga 28 mei er naar toe?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Vakantie
1.2K
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
ga Met leon mee Anja,feliciteer een ieder daar met het kampioenschap

Antwoorden (5)

Ben zelf net in de meivakantie een week naar Barcelona geweest. Wij zijn o.a. een naar Taragona geweest. Dit is een oud Romeins vestingstadje aan de kust. Er was hier van alles te doen en zien. Leuke markt en winkels, terrasjes; Romeinse opgravingen; zee etc. Het was wat minder massaal dan Barcelona.
Een echte aanrader!

Toegevoegd na 4 minuten:
Uiteraard is Barcelona zelf ook de moeite waard.
Ik voeg over Barcelona ook een link bij.
http://www.cityspotters.com/spanje/barcelona.html

Veel plezier!

Toegevoegd na 4 minuten:
Moet zijn: we zijn een dag naar Taragona geweest.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Aangezien je vraagt naar uitjes in de omgeving Barcelona, naam ik aan dat je zelf al hebt uitgezocht wat je in Barcelona wilt zien (sla vooral Parc Güell niet over).

De laatste keer dat ik daar geweest ben hebben we een uitstapje gemaakt naar het klooster van Montserrat, waar we de zwarte madonna hebben bewondert. Niet alleen het klooster is mooi, de hele route door de bergen is de moeite waard.
Daarnaast hebben we een bezoek gebracht aan het Dalí museum in Figueras. Echt een heel leuk, maar vooral echt gek museum. Buitenmuur is versierd met croissantjes, op het dak staan grote eieren en ook binnen is niets wat het lijkt.

Verder zijn er vele leuke vissersplaatsjes in de buurt van Barcelona, waar het altijd leuk is om door te slenteren. Of bezoek Blanes, Lloret, Malgrat om een dagje lekker op het strand te liggen.

Buen Viaje !
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
+
Montserrat is werkelijk de moeite waard! Vooral op deze manier:
Wij verbleven in Hotel Lleó
Pelai, 22-24, Ciutat Vella, Barcelona
Dit is een zijstraatje van Placa Catalunya. In de lobby hangt een folder voor dagtocht naar Montserrat.
Het is een local die je met zijn busje ophaalt in de stad en dan de hele dag als je persoonlijke gids fungeert. Hij spreekt goed engels. Hij neemt de 'toeristische route', plant een koffiepauze in in een pitoresk dorpje, en stopt op de mooiste punten zodat je foto's kunt maken. Ook kun je zelf aangeven waar je wilt stoppen. Hij wacht geduldig bij de auto, je hebt echt de tijd aan jezelf. In de loop van de ochtend kom je boven op de berg bij het klooster. Je kunt zelf bepalen hoe lang je daar wilt blijven, hij haalt je weer netjes op. Evt. brengt hij je naar een leuke plaats om te luchen. Daarna ga je naar een bergdorpje waar de tijd lijkt stil te staan. Neem de tijd, hij doet een dutje op de bank op het plein.
Als je interesse hebt neemt hij je ook nog te voet mee de bergen in. Hij kan ontzettend veel vertellen over de streek, doet hier zelf aan bergbeklimmen en is hier dus heel goed bekend, weet de mooiste plekjes.
Tegen 18.30 uur ben je weer terug in Barcelona.
Wij hebben een ontzettend leuke dag gehad! Als je gewoon een excursie boekt zie je lang niet zoveel.
Vraag bij de receptie van hotel Lleo of ze voor je willen bellen, of bel zelf. DOEN!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Inderdaad de standaard dingen die hierboven al worden gezegd! ontserrat, parc quell, museum dali, magische fonteinen ennatuurlijk eindeloos over de ramblas lopen en alles daaromheen, dat is zelf al een en al feest!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
De Ramblas

De Ramblas is zonder meer een van de meest drukke straten van Barcelona en is ruim anderhalve kilometer lang. De Ramblas loopt van het Plaça de Catalunya richting de zee naar het Monument van Columbus. Je vindt hier tal van bijzondere straatartiesten, zoals mimespelers, muzikanten en portretschilders. Erg leuk zijn de vele levende standbeelden die deze straat een bijzonder karakter geven. Op de Ramblas vind je ook veel drukke en toeristische restaurants, die je beter links kunt laten liggen.
.