Vliegtickets: Waarom online inchecken uitstellen?

Binnenkort ga ik vliegen. Zij bieden nu al de mogelijkheid om online in te checken (week van tevoren). Waarom zou ik dit nu niet onmiddellijk doen, waarom uitstellen? Is er een probleem als ik incheck en door onvoorziene omstandigheden niet kom opdagen?

Ik reis alleen met handbagage (dit weten ze), en wat is dan het nut überhaupt van 'inchecken'?

Bedankt

Weet jij het antwoord?

/2500

Het nut van inchecken lijkt mij duidelijk, het maakt het immers inzichtelijk of je voornemens bent te gaan vliegen, en met inchecken kun je bepalen waar je wil zitten, sommige hebben voorkeur achterin, anderen willen liever tussen de vleugels zitten. Het is geen probleem als je incheckt, maar toch niet komt opdagen, immers ben je de controle niet langsgekomen en na 2x omroepen gaat toch echt het vliegtuig taxiën. Online inchecken voorkomt dat het in echte wereld niet in de rij hoeft te staan, ook niet als je alleen maar handbagage hebt, het is dus vooral de efficiency wat online inchecken tot een pretje maakt om te gaan vliegen.

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100