In welk gedeelte van Maleisië loop je kans om dengue op te lopen?

6 jaar geleden
in: Vakantie
2.1K
ronron1212
6 jaar geleden
De Dengue mug is overdag actief, smeren met DEET is overal en altijd aanbevolen. Dus ga je de jungle in, DEET smeren. Maar loop je gezellig te winkelen ook DEET smeren!
Antoni
6 jaar geleden
Misschien komen de adviezen op deze website https://www.nederlandwereldwijd.nl/reizen/reisadviezen/maleisie van pas als je daadwerkelijk van plan bent naar Maleisië te gaan of daar al verblijft.

Antwoorden (1)

Hallo,
Degue kun je in principe overal oplopen waar muggen zitten..en die zitten helaas overal..De kans is klein, maar hij is er. Ik woon in Maleisie sinds bijna 2 jaar en heb het nog nooit gehad. Wel een keer goed ziek dat de dokter in eerste instantie aan Dengue (ook wel knokkelkoorts geoemd) dacht. Mijn verhaal daarover kun in bijgaande link lezen ;-)