Kan ik mijn gewonnen tickets doorverkopen van vakantieveilingen?

Hallo allemaal,

ik heb laatst een veiling gewonnen op vakantieveilingen.nl (een overnachting in een 3- of 4-sterrenhotel). Ik heb betaald en gereserveerd dus alles in orde. Nu kan ik niet meer gaan en zou ik ze graag willen doorverkopen.

Is dit mogelijk? Want op verschillende forums lees ik dat vakantieveilingen dit niet toestaat (ook omdat het op mijn naam gereserveerd is).

Alvast bedankt!

Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
in: Vakantie
12.6K
bamibal
6 jaar geleden
Gewonnen? Die tickets moet je toch gewoon betalen?
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
@bamibal, dat maakte mij ook confuus, betalen om iets wat men wint.
gielen123 heeft het veilingaanbod gewonnen
Zoals op een veiling na eenmaal andermaal verkocht.
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Inderdaad. Het veilingaanbod gewonnen maar uiteraard dit moeten betalen :).

Antwoorden (1)

Zo staat het in de Algemene Voorwaarden onder punt 5

Reizen
b) Voor veilingaanbod onder ‘Vakanties’ dat bestaat uit een pakketreis: een combinatie van vervoer, verblijf en/of excursie of andere toeristische dienst, geldt ook geen herroepingsrecht (conform artikel 6:230h lid 2 sub h BW).

Maar voor u belangrijk is de volgende passage:
Je kunt tot zeven dagen voor vertrek een ander in de plaats stellen van jou en de reis overdragen aan iemand anders. De aanbieder kan voor die wijziging kosten rekenen, die komen dan voor jouw rekening.

Ook bij het annuleren van de pakketreis is de totale reissom verschuldigd, de reissom geldt dan als schadevergoeding.
De pakketreis kan alleen kosteloos worden geannuleerd als er iets gebeurt waar je niets aan kan doen, bijvoorbeeld als het te onveilig is op de vakantiebestemming en daarvoor een negatief reisadvies van de Nederlandse overheid geldt. Hierbij geldt als voorwaarde dat je dit nog niet kon weten toen je meebood op de pakketreis op de veilingsite.

U kunt dus zelf uitrekenen of dit moment nog valt onder: tot zeven dagen voor vertrek.

Toegevoegd na 8 minuten:
U hebt betaald voor een overnachting die u hebt gewonnen?
Waarom zou een hotel(eigenaar) zich druk maken over de aangelegenheid dat er iemand anders komt overnachten, dan degene die heeft betaald. Een telefoontje naar het hotel geeft ook duidelijkheid.