Waar kan je rustig met de kano varen in Zweden?

Hoi,

Ik ga met 3 vrienden in juli met de kano varen in Zweden. In juli is het sowieso drukker, maar ik heb al gelezen dat het in Glaskogen bijvoorbeeld bijna niet te doen is..

Wij zijn op zoek naar een kano reis van 7 dagen, met prachtige natuur en zo weinig mogelijk andere mensen. Zo veel mogelijk natuur, geen gebouwen,..

Ook zouden we het liefst een veilige reis hebben, dus geen open zee of te wilde rivieren.

Ook is het heel belangrijk dat we kunnen wild kamperen en vuur mogen maken waar we willen. Zodat we kunnen stoppen waar we willen en niet moeten zoeken naar een leeg plekje.

Heeft er iemand tips waar we zo'n tour kunnen boeken? Want op kanoweekend.nl zou het serieus druk zijn.

Alvast bedankt!

Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
in: Vakantie
1.8K

Antwoorden (1)

Destijds ben ik op de bonnevooi naar Zweden gegaan om te gaan kanoën. Rond het Vänern meer in zuid Zweden is ongeloofelijk veel kanowater. Ik heb daar destijds in een willekeurig dorp een kano gehuurd en ben gaan varen. Los van in de dorpen en bij de sluizen ben ik verder helemaal niemand tegen gekomen. Klimaat is er uitstekend in de zomer (25 à 30 graden). Wild kamperen is er toegestaan, mits je er geen rommeltje van maakt uiteraard.