Welk land, niet te ver weg, heeft zomerse winters?

Na een 'fantastische' zomervakantie in Nederland.........willen wij het komende winter nog eens proberen maar dan in een land waar we wel de zon te zien krijgen. In welk land, zo dichtbij mogelijk, is het in onze winter daar nog zomers warm?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Vakantie
1.7K
zondag
12 jaar geleden
Er wordt hier veelvuldig Egypte genoemd. Ik wil er echter even op wijzen dat zon op zich nog niets zegt. Wij waren in januari 2 weken in Egypte en ja, het was iedere dag prachtig weer en ca. 21 graden. Echter, er stond iedere dag ook zo'n harde en koude wind dat er vrijwel niemand op het strand was, laat staan in zee. Ik heb er de laatste dagen een pracht van een bronchitis opgelopen waar ik terug thuis nog een paar weken van kon nagenieten.
jodyenboyke
12 jaar geleden
Was je in een badplaats aan de Rode Zee? In Hurghada was het met oud en nieuw 25 graden...
zondag
12 jaar geleden
Ik was een week in Hurghada en een week op een cruiseschip naar Luxor, Edfu en Aswan. In Aswan ging het nog wel maar in Hurghada waaide je uit je jas. Haast iedereen van de groep kocht dan ook een stevige Arafat-sjaal, je weet wel, zo'n overmaatse theedoek.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Misschien vraagt er iemand binnenkort naar landen met winterse zomers om van te genieten :)

Het beste antwoord

Alles onder de Middellandse zee.

Tunesië, Egypte, Marokko, Canarische eilanden, Libië, Algerije

Bij uitzondering ook, Zuid spanje, zuid italië, Zuidelijke eilanden van Griekenland
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (6)

Egypte of Canarische eilanden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ten zuiden van de evenaar, afrika dus als dichtste bij
12 jaar geleden
Opties die nog ontbreken Israel (eilat) en het Jordaanse Aqaba

Toegevoegd na 3 minuten:
De Azoren en Madeira
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Madeira en Azoren kunnen echter wel regen hebben.
Beide hebben een microklimaat. Binnen 2 minuten kan het opeens regenen of is zie je binnen een minuut een boom niet meer vwg de mist.
Wij waren in maart dit jaar in Madeira en hadden zelfs sneeuw. Bleek dat het 30 jaar niet was voorgekomen volgens de inwoners. Was wel in de bergen. een eiland Porto Santo tegenover Madeira heeft wat vaker zon. Maar is moeilijk bereikbaar met het vliegtuig vanuit Nederland. Wel is er een binnenlandse vlucht of boot vanaf Madeira. Madeira en Azoren hebben niet veel zandstranden. Je gaat daar meer naar toe voor de natuur. Egypte,Marokko,Tunesie,Israel en daar rondom heeft een beter klimaat en ook mooie zandstranden. Niet geschikt voor naturisme,want dan is de Canarische Eilanden meer geschikt voor.
Wat zie jij als zomers en wat vind jij niet ver? De Canarische Eilanden, Madeira en de Azoren zijn niet stabiel genoeg in de winter. Egypte is een optie, maar dan wel langs de Rode Zee. Zou persoonlijk voor Dubai kiezen. Op http://www.winterzon.net/ kun je kijken hoe geschikt bestemmingen zijn voor een zonvakantie in de winter en op http://www.zonkalender.nl/maanden/ kun je echt per maand kijken wat de beste zonbestemmingen zijn.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ideale "winterzon" vakantie bestemming is één van de Canarische eilanden, Tenerife, Gran Canaria & La Palma, altijd boven de 21*C, verder Egypte, Tunesië, Algerije. Ligt er helemaal aan wat je wilt en hoe ver je wilt, maar Zuid Portugal en Zuid Spanje kán ook goed zijn. Goedkoop winterzon vakanties boeken vond ik deze link voor je. http://dolledwazedeals.nl/4769/nu-alvast-uw-winter-zon-vakantie-boeken-voor-een-lage-prijs/ Succes!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Aanvulling: Cyprus en Gambia