Hoelang moet je paspoort nog geldig zijn om naar Curacao te gaan in maart?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Vakantie
3.5K

Antwoorden (4)

Hij moet geldig zijn tot en met je weer terug in nederland bent (als je dat komt).
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ik dacht dat dat een half jaar was.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Het moet tot minimaal een half jaar geldig zijn bij terugkomst in Nederland.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Je mag als toerist maximaal 6 maanden op het eiland verblijven.
Daarom denken veel mensen dat het paspoort minimaal 6 maanden geldig moet zijn.

Maar het moet geldig zijn tot aan het vertrek van het eiland, dus tot de vertrekdatum van je vakantie.

Het is wel verstandig om een langere geldigheid te hebben dan tot aan het eind van de vakantie. Er kan altijd iets onverwachts gebeuren...
En misschien vind het daar wel zo fijn, dat je de vakantie verlengt ;-)

Voor de zekerheid doe ik zelf nog even navraag bij officiële instanties. Ik zal dit bericht aanvullen wanneer ik daar een antwoord van krijg.