Wat gebeurt er met KLM als Air-france failliet gaat?

Het blijkt dat Air-frace - KLM dit jaar 500.000.000€ verlies heeft gemaakt! daarvan is €10.000.000 van KLM en €490.000.000 van Air-france. Als dit zo door gaat gaan ze failliet. wat gebeurt er met KLM als Airfrance failliet gaat?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Vakantie
2.5K

Het beste antwoord

In tegenstelling met wat veel Nederlanders denken is Air France- KLM geen fusiemaatschappij maar is KLM voor 100% eigendom en dus een dochter van Air France.

Als Air France failliet gaat dan is dus ook KLM failliet.

Kans is wel groot dat de KLM poot van het bedrijf een doorstart maakt als zelfstandige onderneming of verkocht wordt aan een andere airliner of erger een hedge fund.

Maar 1 keer slechte jaarcijfers betekent niet dat een maatschappij gelijk failliet gaat
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Mijn vraag is beantwoord

Andere antwoorden (4)

Ik geef een gokje dat KLM dan alleen door gaat, en als ze het echt niet redden ze bij iets anders bijsluiten..
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
als air france - klm failliet gaat zullen ze ook allebei failliet gaan. het is dan aan de curator om te kijken of er onderdelen van het bedrijf levensvatbaar zijn en deze onderdelen dan te verkopen. mocht klm levensvatbaar zijn en zich een koper meldt dan zal klm onder een andere eigenaar verder gaan. het is dan aan die eigenaar of dat onder de naam klm gebeurt of dat het bedrijf bijvoorbeeld wordt samengevoegd met een ander bedrijf.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
In dat geval gebeurd er niets en gaat KLM weer alleen verder. De samenwerking is juridisch zo opgezet toen ze samen gingen om juist deze scenario's te voorkomen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
er komen dan nieuwe inversteerders, en je vergeet dat air france ook heel heeft geinvesteerd ., want geloof maar dat daar genoeg geld wordt verdiend, alleen er worden ook steeds nieuwe vliegtuigen gekocht.