Wat heb ik nodig voor Amerika vanuit Canada met de auto ?

Op 5 juni willen we vanaf de Niagara vallen via New York staat Pensylvenia Ohio Michegan weer terug naar Ontario Canada.
Wat hebben we nodig ?

Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
in: Vakantie
3.9K
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Bedankt voor je reactie
Dus een visum is niet nodig ?
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
ik zou het toch maar eens na vragenb ik heb dat 4 jaar geleden willen doen maar mocht de grens niet over (10 jaar terug geen probleem ) nu kreeg ik geen reden maar mocht niet
Utrecht
7 jaar geleden
Ik ben de afgelopen jaren 8 keer in de VS op vakantie geweest. Nederland is uitgezonderd van visa voor toeristen.
tinus1969
7 jaar geleden
@md1918; elke Amerikaanse grenswachter heeft het recht om iemand die reist met een 'visa waiver', zonder reden, en zonder recht op klacht of beroep, de toegang te weigeren. https://en.wikipedia.org/wiki/Visa_Waiver_Program#Visa_Waiver_Program_restrictions Citaat:
VWP including ESTA does not guarantee entry to the United States. CBP officers make the final determination of entry to the United States.

Antwoorden (2)

Een geldig (Nederlands) paspoort.
Alleen als je per boot of vliegtuig de VS wil binnenkomen heb je een ESTA nodig.
Utrecht
7 jaar geleden
Zowel Amerika als Canada hebben een Electronic System for Travel Authorization (ESTA/ETA) programma. ESTA / ETA zijn geautomatiseerde systemen om vast te stellen of reizigers die staatsburger zijn van landen die deelnemen in het visumontheffingsprogramma (VWP), waaronder Nederland, zonder visum naar of via de Verenigde Staten en/of CAnada mogen reizen.
ESTA en/of ETA zijn verplichte reisdocumenten en moeten door alle reizigers die naar of via Amerika / Canada reizen van ESTA / ETA toestemming krijgen, voordat zij visumvrij mogen reizen.
De elektronische aanvraag moet online aangevraagd worden en valt onder eigen verantwoordelijkheid. De aanvraag dient uiterlijk 72 uur voor vertrek te zijn afgerond en geldt ook voor kinderen en baby's.
In de meeste gevallen zal ESTA / ETA onmiddellijk uitsluitsel geven omtrent het reizen zonder visum. Krijgt men geen toestemming via ESTA / ETA dan dient men zelf contact op te nemen met de Amerikaanse of Canadese ambassade.

Per 21 januari 2016 zijn er wijzigingen:
- Reizigers met de nationaliteit uit landen van het Visa Waiver Programma (zoals Nederland) die na 1 maart 2011 hebben gereisd naar of nog verblijven in de landen Iran, Irak, Soedan of Syrië of
- Reizigers die naast de nationaliteit van het Visa Waiver Programma ook nog de Iraanse, Iraakse, Soedanese of Syrische nationaliteit hebben
Zij kunnen niet meer via het Visa Waiver Programma naar de VS reizen. Zij moeten een visum aanvragen via de consulaire vertegenwoordiging van de VS.
Bij reizigers die reeds een ESTA hebben en daarnaast een dubbele nationaliteit van één van de 4 genoemde landen, is de ESTA vanaf 21/1/2016 ingetrokken.

Toegevoegd na 4 minuten:
Wanneer u naar Canada reist met een elektronisch paspoort dat is uitgegeven door een land dat onder het Visa Waiver Programma valt, moet er een ETA-reistoestemming aangevraagd worden.Voordat u aan boord van een vliegtuig of schip naar Canada gaat, moet er elektronische reistoestemming aangevraagd worden via ETA (Electronic Travel Authorization). Let op: als u via Canada naar Verenigde Staten vliegt is een ETA-aanvraag en ESTA aanvraag verplicht.
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Voor Amerika en Canada geldt dat u met de huurauto de grens over mag steken. Het is wel verstandig als u dit van plan bent het bij de reservering te laten weten. In geval van schade kunnen er soms verzekeringsproblemen ontstaan.