Ik heb een vakantie geboekt, maar wil een andere vakantie boeken, kan dit zo maar?

Ik heb recent (+- 2 weken geleden) een vakantie naar Zakynthos (Griekenland) geboekt voor 2 personen. Deze vakantie hebben wij inclusief annuleringsverzekering geboekt, bij Corendon.

Nu is het echter zo dat ik een goedkopere vakantie, én 2 dagen langer heb gezien, naar Corfu (Griekenland).

Ik wil dus mijn eerste vakantie annuleren, en de tweede vakantie boeken. Krijg ik zomaar mijn geld terug van mijn al geboekte vakantie? Hoe werkt dit precies? Ik heb dus wél een annuleringsverzekering, maar ik las bijvoorbeeld dat je een reden op moet geven. Controleert men dit of hoe gaat dit in zijn werk?

Met vriendelijke groet,

Luuk

Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
in: Vakantie
1.1K

Het beste antwoord

Nee, je kunt niet zo maar een vakantieboeking terugdraaien. In de afgesloten verzekering staat welke redenen geaccepteerd worden en daarin verschillen verzekeringen, dus kijk in jouw papieren.

(bron)
Mijn advies: maak voor je op reis gaat een afweging of je een annuleringsverzekering afsluit of niet. Lees bovendien goed de polisvoorwaarden om er achter te komen wat jouw verzekeraar wel en niet vergoedt.(bron)
http://www.anwb.nl/verzekeringen/blog/je-wilt-je-reis-annuleren-waar-heb-je-recht-op

Voorwaarden annuleringsverzekering
-De voorwaarden waaronder je aanspraak kan maken verschillen per verzekeraar en je vindt deze terug in de polisvoorwaarden. Over het algemeen geldt in onderstaande gevallen het recht op vergoeding:
-Overlijden, ernstige ziekte of ernstig letsel na een ongeval van de verzekerde, familie in de 1e of 2e graad of een huisgenoot van de verzekerde.
http://www.doorlopendereisverzekering.net/annuleringsverzekering.html
(Er staan nog veel meer redenen)

Maar er is wel een mogelijkheid. Wat bijna niemand weet is dat je jouw reis kunt 'over dragen' aan een plaatsvervanger. M.a.w. je kunt iemand , bv een vriend/vriendin of familielid of de buurvrouw , zoeken en de reis doorverkopen...
Dat mág dus. WETTELIJK! (zie bron)

(Administratiekosten zijn er wel en een paar voorwaarden, kijk maar.)

Antwoord
De oplossing: Iemand anders neemt je reis over
Er zijn een paar voorwaarden en administratiekosten, maar verder: dat is je OPLOSSING!

Succes!
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
@wimkees Klopt , de kans is niet zo groot , daarentegen kan het ook zijn dat iemand anders per se niet naar Korfu wil. Het zal aan toeval liggen, maar is niet onmogelijk.
Misschien via Marktplaats iemand vinden? kan ook nog.

Andere antwoorden (1)

je kunt in de voorwaarden van je verzekering terugvinden onder welke voorwaarden je een vergoeding krijgt. maar ik kan je met zekerheid wel zeggen dat de reden die je zelf net geeft niet geldig is daarvoor zul je niet bij je verzekering kunnen aankloppen. en mocht je als reden hebben dat er een overlijden is in de familie of dat je door medische redenen niet op reis kan. dan zal dit zeker gecontroleerd gaan worden en mocht de verzekering erachter komen dat je hebt gelogen. maak je jezelf schuldig aan fraude en dat is strafbaar en kun je voor vervolgd worden dus dat raad ik je af. verder raad ik je aan om contact op te nemen met het bedrijf waar je hebt geboekt wie weet zijn er mogelijkheden.