Moet de eigenaar van de credit card aanwezig zijn bij de reis?

Ik wilde een reis boeken naar Engeland via de Eurotunnel. Hierbij kon ik alleen betalen met een Credit card. Omdat ik geen Credit card heb, vroeg ik een van m'n vrienden om een credit card. NADAT ik de reis heb geboekt stond er ineens "Please note the card used for payment must be presented by the cardholder at Check-in." Betekent dit dat de eigenaar mee moet?
Graag antwoord!

Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
in: Vakantie
4K
ronron1212
7 jaar geleden
Ja wat het is niet jouw creditkaart en dat is verboden.
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Je bent vast niet de eerste die zoiets heeft; zeker in NL heeft lang niet iedereen een credit card. Maar daarnaast kan ik me ook nog allerlei andere scenarios voorstellen, zoals boeken op credit card van de zaak (moet de directeur dan mee?) of credit card verloren. Ik zou zeggen: bel ze morgen even op en vraag hoe en wat. Mocht het een probleem worden dan kun je als het goed is gewoon de boekingsinformatie updaten of zelfs de boeking annuleren en een nieuwe boeking maken die wel "klopt". Maar in eerste instantie zou ik toch denken dat dit wel op te lossen valt. Kortom, morgen gewoon even bellen. Komt goed.
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
@ronron> Ik weet trouwens zo gauw niet wat er verboden zou zijn in dit verhaal?
ronron1212
7 jaar geleden
Een zakelijke credit kaart staat de naam van de gebruiker er op. Je moet bij het gebruik van een creditkaart je kunnen legitimeren. Als je aan de grens een creditkaart op een andere naam dat die van je zelf in je bezit hebt dan kun je veel problemen krijgen. Het kan dan namelijk gaan om diefstal. @SaDBunny. Je kunt wel een boeking doen met de creditkaart van een ander maar dan moet je een speciaal veld in vullen bij de boeking. De eigenaar kan dan gevraagd worden of de zaken kloppen.
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Ik heb vaak genoeg met een credit card geld opgenomen bij banken, winkelproducten en restaurants betaald, vervoersproducten gekocht en online betalingen gedaan, zowel met mijn eigen als met andermans credit card (bijvoorbeeld die van mijn baas) en ik heb me nog nooit hoeven te legitimeren noch hoeven verklaren dat ik als de transactiepleger ook daadwerkelijk de kaarthouder van de credit card was. Althans niet dat ik me kan herinneren.
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
NB: waarmee ik uiteraard niet wil zeggen dat dat dus geen vereiste kan zijn voor de tunnelovertocht. En voor zover ik begreep is de overtocht *al betaald* met die credit card, maar nou dat ik het nog een keer lees zou dat wel eens net niet het geval kunnen zijn, en dán wordt het inderdaad wel belangrijk om het even goed uit te zoeken van tevoren voordat je daar straks voor die kassa staat met een paspoort dat niet bij de credit card hoort.
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Tot op heden regelmatig gehad dat er naar de creditcard gevraagd wordt welke is gebruikt bij de boeking. Bij inchecken in hotel moet je nog tekenen en legitimeren samen met die credit card.
Een keer in Londen hotelkamer geboekt op iemands credit card die niet meereisde. Nooit meer gedaan. Bij aankomst moest die creditcard getoond worden. Die hadden wij niet, moesten het hele bedrag ter plaatse gaan betalen dmv van eigen creditcard.

Antwoorden (2)

Nee, dat hoeft niet
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
ronron1212
7 jaar geleden
@Jeroen20 Graag even onderbouwen met een link bijvoorbeeld.
In sommige landen moet, vanwege veiligheidsredenen, de houder van de creditcard die is gebruikt om een ticket of een groep tickets te reserveren, één van de reizigers zijn op de reisroute, en hij of zij dient de creditcard te tonen bij de incheckbalie op de luchthaven, voordat hij of zij de instapkaarten krijgt. In andere landen hoeft de kaarthouder niet een van de reizigers zijn.
Bij het boeken van reizen vanuit een bepaald land zal de creditcard, die is gebruikt om de online betaling te verrichten voor deze boeking, worden geverifieerd bij het inchecken. Als u de creditcard die is gebruikt om de boeking te betalen niet kunt tonen, kunt u niet meevliegen op de geboekte vlucht. Als dit op u van toepassing is, wordt u hiervan in kennis gesteld tijdens het boekingsproces.

Toegevoegd na 7 minuten:
Het is dus heel goed mogelijk dat op grond van veiligheidsregels deze regeling ook geldt voor reizen naar Engeland via de Eurotunnel.
U bent er in ieder geval van op de hoogte gesteld tijdens de boekingsprocedure.