Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Ik en mijn vriendje willen op vakantie samen naar spanje? maar ik ben 16 en hij is 18 weet iemand of dat mag van de overheid of dat het strafbaar

Gezien kan worden? Of dat ze er moeilijk over zouden doen?

Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
in: Vakantie
1.5K
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Ik gok dat dat wel gewoon kan, ik ben toen ik 17 was naar Tunesië geweest met meerderjarige (toenmalige) vriend en dat was geen probleem. Spanje is iets minder streng.
Wel kán het zijn dat een hotel je af wijst maar dat zou je altijd kunnen vragen bij het hotel. Volgens mij wordt dat vooral gedaan als het gaat om 1 of 2 nachten.
Als je boekt via een reisbureau weten zij dat ook wel (of en waar het wel/niet kan).
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Dat mag gewoon, binnen Europa kan je vrijwel altijd vrij reizen als minderjarige. Ook zonder meereizende volwassene .

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (1)

Op vakantie gaan is niet strafbaar, wellicht is het wel handig om toestemming van je ouders/ verzorgers te vragen. Maar de wet zegt hier naar mijn weten niks over.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding