Kosten 4/5 weken Amerika (GEEN roodtrip)?

Wat is een redelijk budget om 4/5 weken alleen in Nashville te verblijven? Ik wil in downtown verblijven en heb een appartement van 2.500 gevonden voor 35 dagen. Is 5.000 een redelijk budget (inclusief vlucht, verblijf, eten en drinken, uitstapjes, etc)?

Toegevoegd na 1 minuut:
geen roadtrip*

Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
in: Vakantie
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Daar komt minimaal 5% toeristenbelasting bij: $125,-, zeg $875,- vliegretour + dat appartement van $2500,- dan hou je $1500,- over voor 35 dagen, dat is ongeveer $42,-/dag. Het kan maar is krap aan. Op straat even wat geld verdienen met zingen kun je in de hoofdstad van de Country wel vergeten...
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Dat lijkt me een fantastische vraag voor het reisbureau ;-) Het enige dat wij kunnen doen is ons te pletter googelen, maar dat kun je zelf ook.
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
thanks freefluweel ;-) Ik zou het niet hier vragen als ik google niet eerst geraadpleegd had, daar vind ik alleen info voor roadtrips en de prijzen varieerden extreem. Reisbureau lijkt me niet een verkeerd idee om eens te informeren though. Thanks anyways.
Utrecht
7 jaar geleden
Met alle respect, maar de miepjes van het reisbureau maken ook maar een wilde gok (zonder eigen ervaring). Zoals freelfluweel al begint, kan je het zelf wel een beetje doorrekenen. Gebruik skyscanner/momondo om een inschatting te krijgen van vluchtprijzen. Lees het contract/aanbieding van het appartement nog eens erg goed na wat er allemaal inclusief/exclusief is.
Hoe ga je je vervoeren? Met OV binnen de stad? Google even op abonnementprijzen. Of reken op €30/dag voor autohuur.
Boodschappen zijn relatief duur waarmee zelf koken maar matig loont. Als je het heel rustig aan doet, reken dan op €20 aan eten per dag.
Op allesamerika.nl vind je veel informatie van collega-reizigers. Welliswaar veel road-trippers, maar je kan zelf de relevante kosten er wel uit filteren.

Antwoorden (1)

Hi! Ik denk dat het ligt aan wat je daar precies wilt doen; ga je bv koken of wil je veel uiteten? Als wij naar Amerika gaan (maar wij reizen rond) dan doen we kosten van verblijf en vlucht x2, dat is dan het bedrag wat we max kwijt willen zijn. Daar komen we makkelijk mee uit. De kosten van je vlucht zien hierin ook belangrijk. Als je 1000€ kwijt bent voor een vlucht is 1500€ vd rest wat weinig denk ik, kan je voor €500 vliegen dan red je het waarschijnlijk wel.