Kan ik een vliegticket makkelijk een paar dagen voor de vlucht boeken?

Volgende maand wil ik Sochi in Rusland bezoeken. Nu zal ik pas 5 dagen voor de vlucht voldoende geld hebben om een ticket te kopen. Is dit makkelijk te doen? Niet dat ik hierdoor mijn vlucht misloop of het veel duurder wordt.

Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
in: Vakantie
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Ticket boeken zal wel lukken, maar heb je op tijd een visum ?
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Dat visum kan ik eventueel in de komende 2 weken al regelen, enig idee of de vluchten niet te druk bezocht zullen worden? Het is natuurlijk geen hoogseizoen in Sochi tegen die tijd, maar ik wil wel graag zeker zijn dat ik in het afgesproken weekend daar kan zijn.
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Dat ticket boeken zal zeker lukken, er gaan heel veel vluchten vanaf Schiphol. Allemaal met tussenstop in Moskou (soms een overnachting) naar Sotsji. Zoals Marleen al waarschuwt: denk aan je visum.
Visum is in principe wel binnen twee weken te regelen, maar ga daar niet vanuit. Soms werken de ambtelijke molens op de consulaten langzaam. Via de ANWB misschien iets sneller.
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Fijn om te horen. Ik zal op tijd mijn visum regelen. Maar nu kijk ik net bijvoorbeeld voor een vlucht binnen een week en dan zie ik dat de prijzen op 700-800 euro liggen voor een retour, terwijl ik voor over een maand slechts 450-550 zou moeten betalen. Betekent dit dat het veel duurder gaat uitvallen? Of zijn er manieren om alsnog aan een vlucht te komen in de prijscategorie waar ik op hoop?
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Soms ben je voordeliger uit als je vroeg boekt, maar je kunt ook mazzel hebben met een last minute. Dat blijft de gok ;-)
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Bedankt voor alle hulp. Ik heb inmiddels een manier gevonden om al eerder een ticket te regelen :)
Nu had ik nog een laatste vraag: Is het mogelijk om pas later een hotel te boeken en daarvoor al een visum te regelen? Zo ja, hoe dan?

Antwoorden (1)

Je kan tot een paar uur voor vertrek nog een vliegticket boeken.
Hou er wel rekening mee dat de prijzen in de laatste weken voor vertrek flink zullen stijgen. Zeker in de laatste dagen voor vertrek: het zijn vaak zakenreizigers die last-minute beslissen (weinig prijsbesef: bedrijf betaald) en anderen die geen/weinig keuze hebben. Dat drijft de prijs op.
Dus als je budget je tegenhoud om eerder te boeken, zou ik het nog eens heel goed overwegen.
Utrecht