Mobiel gestolen op vakantie. Zakkenrollers hebben 7 uur lang gebeld, nu staat er een rekening open van 1900,- Tele2 wilt dit niet vergoeden. Wat doen?

Mijn telefoon is gestolen in Barcelona midden op de Ramblas. Ik was met vrienden op pad in de nacht. Om een uur of twee kwamen we uit een pizzeria, waar we werden geblokkeerd door 6 mannen. Ze begonnen vragen te stellen over een een of andere stripclub genaamd 'belt'. Op dat moment denk je alleen maar wat gebeurd er? Een man vroeg of ik interesse had om naar die 'belt'club te gaan. Ik antwoorde onduidelijk, omdat ik deze man niet goed kon verstaan. De man pakte mijn riem en trok eraan. Hij zei: 'beltclub my friend, belt club'. Om zo duidelijkheid te creëren. Als je er zo over nadenkt, klinkt het heel dom en logisch . Je riem is het dichtstbijzijnde voorwerp bij je telefoon. Het gebeurde allemaal zo plotseling en snel. Op dat moment denk je niet aan een zakkenrolling. Mijn andere 2 vrienden werden afgezonderd van mij, zodat de man mij als doelwit kon nemen. Na dat we naar de politie zijn geweest en mijn provider: Tele2 heb gebeld, is mij verteld dat de kosten niet worden vergoed. Het vervelende is dat de zakkenroller na de misdaad ook nog heeft gebeld naar het buitenland, waar ik pas na dat ik weer terugkwam in Nederland kwam iets van merkte. Dit gaat om een abnormaal bedrag van 1900 euro + de telefoon zelf (iPhone 6s 64 gb) 800 euro. Ik heb dit geld echt niet en kan dit niet makkelijk ophoesten, ben nog een scholier. Wat is het beste wat ik kan doen in deze situatie? Ik zit nog al in een dip. Dank u wel alvast voor uw hulp!

Weet jij het antwoord?

/2500

Volgens de Algemene Voorwaarden van Tele2 zijn alle kosten die gemaakt worden voor eigen rekening en risico totdat de SIM-kaart van een abonnement is geblokkeerd. Met die voorwaarden is akkoord gegaan toen het abonnement is afgesloten. Er zal dus betaald moeten worden. Bij diefstal van een telefoon schrijft Tele2 het volgende voor: "Een gestolen of verloren telefoon is heel vervelend. Drie manieren hoe je je simkaart kunt blokkeren: - Blokkeer hier online meteen je simkaart en vraag een nieuwe simkaart aan . - Of blokkeer je simkaart via MijnTele2. - Of bel daarom direct met Tele2 via 0800-2199. Wij blokkeren dan je simkaart en starten de procedure voor een nieuwe simkaart. Ben je in het buitenland? Geen probleem, bel dan +31640192025." Je kunt proberen een betalingsregeling te treffen met Tele2. Wil men daar niet aan, dan kun je vragen of je ouders of andere familie en vrienden het bedrag aan jou willen voorschieten. Met de verdiensten uit een bijbaan kun je het geld dan aan hen terugbetalen. Je moet in ieder geval voorkomen dat je op de "zwarte lijst" van telecomproviders terecht komt en dat bijv. een deurwaarder wordt ingeschakeld voor incasso. Ben je nu nog onder de 18 (minderjarig dus), dan zijn je ouders ervoor aansprakelijk dat dit bedrag betaald wordt aan Tele2. Jij kunt dan bijv. met je ouders regelen dat je het bedrag in termijnen aan hen terugbetaalt. Toegevoegd na 3 uur: En het toestel zelf: daar zou je nog iets voor terug kunnen krijgen van de verzekering. Zie de polisvoorwaarden. Als je wat krijgt, kan het zijn met aftrek van een bedrag voor de verstreken levensduur van het toestel en een eigen risico. Wellicht kun je in de tussentijd gebruik maken van een afgedankt toestel.

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100