hoe veel sigarette mag ik meenemen naar Spanje?

Hallo, ik vlieg vanuit Nederland naar Spanje. Hoe veel sigaretten mag ik meenemen? En vanaf welke leeftijd?

Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
in: Vakantie
1.4K
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Je kunt beter sigaretten van Spanje meenemen naar Nederland ; dat is een stuk goedkoper ;-)

Antwoorden (1)

In Nederland moet je 18 jaar zijn om sigaretten te mogen kopen. Wat mag je voor eigen gebruik per volwassene meenemen binnen de Europese Unie (waar Spanje bij hoort):
- 800 sigaretten (= 4 sloffen van 200 sigaretten)
- 400 sigaren of cigarillo's
- 1 kilo tabak (bijvoorbeeld 20 pakjes shag)
Amadea