waarom wisselen vluchtprijzen zo erg?

Ik heb een tijdje terug een vlucht geboek naar amerika, en nu heb ik een beetje gekeken (op cheaptickets) hoeveel het per dag verschilt.

Nu vroeg ik me af waarom het zoveel verschilt. Ik heb er voor 390 euro gezien, en de volgende dag voor 800 op dezelfde datum (2017 dus nog ver vooruit).

Iemand een idee?

Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
in: Vakantie
1.1K
Ritsuka
7 jaar geleden
verwijder eens je cookies of kijk via een andere browser. dan zijn de prijzen ook ineens anders.
Ze halen soms gemene geintjes uit, als ze zien aan je cookies dat je veel op reissites zit (voor hotel of vliegtuig) kun je ineens een melding krijgen dat de tickets bijna op zijn, of het hotel bijna vol. Maar dit hoeft helemaal niet zo te zijn, ze beïnvloeden je gewoon.
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Ja klopt, je wordt er ook gelijk via allemaal advertenties mee kapot gegooid (facebook bijv), maar heb een goede prijs dus ik kan op reis :)

Het beste antwoord

Omdat men gebruik maakt van algoritmes en bekende data. De aanbieders "weten"op die manier wanneer een stoel op welke datum het gewildst is. Daar spelen ze op in, want ze willen zoveel mogelijk winst maken, maar ook niet mensen ontmoedigen de reis te maken (geen stoel is ook geen inkomsten). Een lege stoel is helemaal zonde, dus proberen ze zo afgepast mogelijk aan te bieden.

Toegevoegd na 1 minuut:
Niet alleen de stoelprijs maar ook de koffer en handbagage prijs en andere bijkomende prijzen wordt mee gerommeld.
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Krijg vaak te horen dat het aan de olieprijs ligt, wat naar mijn denken totaal niet veel moet uitmaken... dit klinkt inderdaad een stuk logischer
Bedankt!

Andere antwoorden (1)

Ik heb ooit gehoord van iemand van de KLM dat als je vaker keek dat de prijzen van de tickets goedkoper worden. Dit omdat mensen dan blijkbaar twijfelen en vaker kijken maken ze het goedkoper en dus aantrekkelijker.