ik ben een paar weken op vakantie in spanje en wil als souvenir een stuk of 7 wietbladeren meenemen terug naat Nederland. Mag dit?

Ik ben minderjarig en we zijn met de auto. Zit aan het meenemen van de bladeren een groot risico ivm met grensoversteken en tolwegen en douane?

Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
in: Vakantie
Amadea
7 jaar geleden
Wat heb je nou aan zo'n souvenir? Dat verlept en kan je dus weggooien. Om het maar niet te hebben over de stank die ervan afkomt....
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Waarom zou je dit willen in Nederland kan je het overal krijgen? Als ze je controleren en de grens overgaat heb je een probleem maar niet alleen jij ook bij wie je in de auto zit. Wil je toch echt speciaal deze bladeren meenemen doe ze dan op de post.
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Wiet blad is nog geen drugs, enkel de bloem van de vrouwelijke plant is verboden.
TurfGraver
7 jaar geleden
Precies theod. Blad geeft geen enkel probleem...
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
@theod, In veel landen is cannabis gewoon verboden. Dit geldt voor de vrouwelijke en mannelijke plant. Cannabis is in Frankrijk bijvoorbeeld ook gewoon verboden. Er wordt geen onderscheid gemaakt tussen de planten.
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
@turfgraver, THC de psychoactieve stof van cannabis kan ook op bladeren terug gevonden worden. Dit geldt overigens niet voor alle bladeren.
tinus1969
7 jaar geleden
Officieel zal het mss wel mogen -maar ga jij dat aan een Franse politieagent of de Franse rechter uitleggen?
TurfGraver
7 jaar geleden
Dan hebben ze ook problemen met vogelzaad. :)
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Deefdrums dus henneptouw mag dus ook niet?

Antwoorden (1)

Dit mag niet. Er zit zeker een risico aan. In veel landen staat er een gevangenisstraf of een boete op het bezitten van wietbladeren. Nu met de vluchtelingenstromingen durf ik niet te zeggen hoe er wordt gereageerd aan de grens. Vorig jaar heb ik nog door Europa kunnen rijden en ben een keer in Tsjechië gecontroleerd. Hiervoor hoefde ik geen spullen uit te pakken. De pakkans is misschien niet groot maar de gevolgen kunnen wel veel impact hebben op je vakantie.
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Wietbladeren strafbaar? Wietbladeren zijn voor mij gewoon het blad van de hennepplant, die zijn niet verboden.
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Wietbladeren horen bij de plant cannabis. cannabis valt in bijvoorbeeld Frankrijk onder narcotica. Dit gaat om cannabis en niet om THC(de psychoactieve stof). Cannabis is de verzamelnaam van verschillende Cannabisplanten (hennepplanten). Hier valt dus de hele plant onder en niet alleen de psychoactieve stof. De bladeren die bij de wiet topjes zitten kunnen overigens wel THC bevatten.