wat kan je doen tegen een kwallenbeet?

Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
in: Vakantie
1.2K
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
heel erg bedankt voor alles handige tips!!

Antwoorden (3)

Koud water erover en verder wachten. Een kwallen ''beet'' brand alleen maar en heeft ongeveer het zelfde effect als hete thee in druppels over je huid heen. D
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Maar dan wel zout water:
http://kwallenradar.nl/kwallenbeet
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Dat bedoelde ik inderdaad wel. Niet de tijd genomen om het te melden ja.
Hetzelfde als bij insectenbeten en brandnetels : azijn er op.
Het gif is basisch, en dat neutraliseer je op die manier, zodat de jeuk / brand eerder weg is. (Moet je wel net azijn bij je hebben natuurlijk).
Niet gebruiken op een kapotte huid ; dat bijt nogal ;-)
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Azijn is prima, net als Nestosyl, Azaron en andere middelen die jeukstillend werken bij insectenbeten.
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Klopt, maar azijn kost maar 35 cent de liter, dus dat heeft veruit mijn voorkeur ;-)
Afspoelen met warm water en een borstel.

Of met een borstel en wodka.

Dat is geen grap. Dat heb ik van de week gezien bij de Mythbusters.