Kan je op internet een stadskaart van bekende steden afprinten die je kan gebruiken als je de stad verkent ?

bv Londen, Parijs enz ...

13 jaar geleden
in: Vakantie

Antwoorden (5)

Misschien is http://www.askmaps.com/001/mm2.php iets voor je (voorbeeld voor Londen)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dan zul je die stadskaart in meerdere delen moeten printen, of een printer moeten hebben die papier groter dan A3 kan printen.

Je kunt naar maps.google.com gaan, dan bijvoorbeeld Londen, Verenigd Koninkrijk inklikken.
Het deel van de stad waar je in geïnteresseerd bent opzoeken, inzoomen en klikken op print.
Deze printjes passen prima op een A4 en zijn ook goed mee te nemen.

Persoonlijk zou ik echter zo'n ANWB-extra gids van de stad meenemen. Naast een handig, klein, makkelijk meeneembaar boekje met tips over bezienswaardigheden, restaurants, hotels en winkelen zit er standaard een grote, uitvouwbare (en uitneembare) stadsplattegrond in (en ook handig: de metro-kaart zit er ook in).
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Het kan maar groter dan A4 gaat je waarschijnlijk niet lukken. Onhandig en onnodig. In elk hotel krijg je ze gratis mee. Vaak nog met een hoop tips voor leuke uitstapjes, bezienswaardigheden en een route beschrijving. Compleet met bus en metro lijnen. Vrijwel altijd in zakformaat.
VVV kantoren hebben ze OF gratis OF voor een habbekrats en op bijna elke hoek van de straat staan er in grote steden plattegronden.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ja, dat kan, je kan ook gewoon de kaarten van Google Maps gebruiken. Maar: als je al een luxere telefoon hebt, kun je hier ook Google Maps op downloaden en gaan er niet een paar bomen verloren.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Nog handiger is het verkeersbureau van het betreffende land even een verzoekje te sturen (mail of brief) om inlichtingen over een bepaalde plaats, meestal krijg je gratis of tegen verzendkosten foldertjes en plattegrond