onder de 18 naar spanje reizen met vrienden, kan dit zonder paspoort en met een id kaart?

Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
in: Vakantie
1.4K

Antwoorden (1)

Ja, dat kan, zo begrijp ik uit de tekst op deze website https://www.rijksoverheid.nl/onderwerpen/reizen-met-kinderen/vraag-en-antwoord/heeft-mijn-kind-een-eigen-paspoort-of-identiteitskaart-nodig:

"Heeft mijn kind een eigen paspoort of identiteitskaart nodig?

Kinderen van alle leeftijden hebben een eigen paspoort of identiteitskaart (ID-kaart) nodig als ze naar het buitenland reizen. Bijschrijvingen van een kind in het paspoort van de ouders zijn niet meer geldig.

Eigen reisdocument voor kind dat naar buitenland gaat

Als uw kind met of zonder u naar het buitenland reist, moet uw kind een geldig paspoort of identiteitskaart hebben. Dit geldt voor elk land van bestemming, ongeacht de leeftijd van uw kind. Het paspoort is in alle landen te gebruiken als geldig reisdocument voor uw kind. In sommige landen kan uw kind met een identiteitskaart reizen.",

en de tekst op deze website https://www.rijksoverheid.nl/onderwerpen/reizen-in-het-buitenland/vraag-en-antwoord/reisdocument-buitenland:

"Welk reisdocument heb ik nodig als ik naar het buitenland reis?

Landen stellen verschillende eisen aan de documenten die u als bezoeker bij u moet hebben. Het hangt er vanaf naar welk land u reist. In landen buiten Europa heeft u een geldig paspoort nodig. Binnen Europa kunt u vaak ook volstaan met een geldige identiteitskaart. Voor sommige landen is een visum verplicht.

Reisdocumenten binnen Europa

Reist u binnen de Europese Unie, dan heeft u een identiteitskaart of paspoort nodig. Dit geldt niet alleen wanneer u (bijvoorbeeld via een luchthaven) de grens oversteekt. U moet ook een identiteitskaart of paspoort kunnen tonen wanneer u in een Europees land verblijft."."

Spanje is lid van de Europese Unie, dus een identiteitskaart is voldoende.
Antoni