Waarom zijn caravans altijd wit of beige?

Groen of bruin of een andere natuurkleur zou toch veel beter zijn. Dan staan ze ook niet zo onooglijk in de omgeving.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Vakantie
3.9K
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Anders kun je de caravan niet terugvinden in het bos.

Het beste antwoord

Lichte kleuren zoals wit en beige worden minder snel warm. Dat is prettig als je in de caravan moet slapen. Voel op een warme dag maar eens aan een witte auto die in de zon staat of aan een auto van een andere kleur die in de zon staat. Je zult duidelijk het verschil merken. Caravans kunnen niet altijd in de schaduw staan en als ze in de felle zon staan is een witte kleur het best.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

ik neem aan dat het kostendrukkend werkt een "kleur"' aan te bieden. geen villeroy & boch wc en geen special paintjob.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
De meeste caravan bezitters trekken er jaarlijk op uit met de caravan. De meeste van hen richting het zuiden daar waar de zon overvloedig schijn. Zou je j caravan donker maken dan zal veel van dat zonl;icht dat op de caravan worden omgezet in warmte en snel zal het in de carcan niet te harden zijn van de hitte.
Bij een witte caravan zal een groot deel van het lcht weerkaatst worden en zal het zo een stuk koeler blijven.
Esthetisch val er ook wat van te zeggen, een lichte caravan oogt groter dan een donkere.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Heel mooi! +
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Helemaal juist. +
niet altijd, die van Bassie & Adriaan is rood.