is het mogelijk om via bijvoorbeld tui.nl bussiness class te boeken voor vliegen?

Bijvoorbeeld als je met een andere maatschappij vliegt en dus niet met tuifly zelf

Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
in: Vakantie
1.4K

Antwoorden (1)

Ja, dat is mogelijk.
Onder tui.nl valt zowel reisorganisatie TUI Nederland, onderdeel van TUI Group, als de eigen luchtvaartmaatschappij TUIfly.

Voor vluchten met andere luchtvaartmaatschappijen dan TUIfly kun je terecht zowel op tui.nl als bij de ruim 90 lokale reisbureau’s van moedermaatschappij reisorganisatie TUI Nederland. De beschikbare klassen zoals business class hangen af van de luchtvaartmaatschappij die die vlucht uitvoert.

Terzijde: TUIfly is een luchtvaartmaatschappij, waar je bij kunt boeken op hun eigen vluchten.
Op de vluchten van TUIfly zijn afhankelijk van het vliegtuigtype naast ‘Economy’ verschillende klassen beschikbaar met extra comfort en service, zoals Star Class, Premium, en Comfort.
Soms kan het gebeuren dat TUIfly voor een bepaalde vlucht door omstandigheden een vliegtuig van een andere maatschappij inhuurt (geheel of gedeeltelijk, d.w.z. een aantal stoelen), maar dan word je nog steeds vervoerd op grond van je overeenkomst met TUIfly (en hopelijk in een klasse overeenkomend met je boeking).