Kan ik toch vliegen als mijn buitenlands paspoort kwijt is?

Ik heb een Surinaams paspoort en een Nederlandse verblijfsvergunning. Eind oktober ben ik mijn paspoort verloren, mijn ticket naar Suriname a.s. maandag is in maart al geboekt. Ik heb meteen bij de Surinaamse ambassade een paspoort aangevraagd maar dit duurt minstens 3 maanden. Ik heb dus niet op tijd een nieuw paspoort.

Ik kom niet in aanmerking voor een noodpaspoort, want heb geen NL nationaliteit. Is er toch een mogelijkheid dat ik maandag naar Suriname kan vliegen?

Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
in: Vakantie
1.4K

Het beste antwoord

Twee dingen kun je doen: neem eerst contact op met de luchtvaartmaatschappij waar je mee vliegt en leg de situatie uit, anders zou je ticket kunnen vervallen.
Dan ga je naar je ambassade en je schrijft het beste daarvoor ook een mail naar je ambassade.
Heb je geen kopie van je paspoort? Dat zou kunnen helpen.
Of het een en ander sneller zal gaan, betwijfel ik. Voor degenen die het een "vreemd" verhaal vinden, lees de links. Zo vreemd is het niet.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Nee zonder paspoort kan je niet eens inchecken dus kom je het vliegtuig niet in.
Kan je geen nood paspoort krijgen via de Surinaamse ambassade ?
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Helaas doen ze niet aan noodpaspoorten. Dit heb ik meteen aangevraagd. Het lullige is dat mijn nieuwe paspoort al klaarligt in Suriname maar er gaat steeds iets mis met het versturen naar Nederland.