Als je vanuit Eindhoven vliegt met Ryanair, wegen ze dan ook je handbagage?

Ik weet dat ze bij Ryanair erg streng zijn op de afmetingen en gewicht van je koffers, maar wegen ze je handbagage ook? Voor de afmetingen hebben ze die metalen bakken of die kartonnen hoezen , dat weet ik.

Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
in: Vakantie
1.1K
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Alleen bij twijfel zullen ze je handbagage ook wegen.

Antwoorden (1)

Het klopt inderdaad dat afmetingen het belangrijkste zijn. Deze maten zijn 55cm x 40cm x 20cm. Het maximaal aan gewicht is 10 KG. Echter wordt hier praktisch nooit op gecontroleerd. De controleur ziet van de buitenkant immers niet hoeveel gewicht hier in zit. Ben je toch niet helemaal zeker van je zaak dan raad ik je ook nog een extra gratis kleine tas mee te nemen. Deze mag een maximaal formaat hebben van 35cm x 20cm x 20cm en hier zit geen maximaal gewicht aan gebonden.