Waarom zit er een telefoon in de badkamer van een hotel?

Toegevoegd na 15 uur:
In veel hotels zit er, vaak naast het toilet, een telefoon, ik zie dit met name in het buitenland. Laatst nog in Turkije.

Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
in: Vakantie
4.9K

Het beste antwoord

Dit schijnt te maken te hebben met de sterren die een hotel toegewezen krijgt. Wanneer een hotel 4 sterren of meer wilt, dient er een telefoon in de badkamer aanwezig te zijn (één van de beoordelingsfactoren).

Dit zal voor veel hoteleigenaren dan ook de reden zijn dat deze daar aanwezig is.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Als je wat overkomt en je bent alleen en kunt het bad niet uitkomen kun je toch bellen.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
+Plus, inderdaad om te bellen of om gebeld te worden.
Daar is extra over nagedacht. Ben je net in je nakie in de badkamer en de telefoon gaat is het prettig dat je hem daar aan kunt nemen.
Of je erbij kunt als je het bad niet uit kunt komen, betwijfel ik, maar misschien is daar ook over nagedacht. Zou wel handig zijn.
Cryofiel
8 jaar geleden
Voor als je wat overkomt ziet er in de meeste kamers een alarm-trekkoord.