Heeft een vliegtuig een claxon?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Vakantie
11.6K
itsme
14 jaar geleden
maar in ieder geval wel een knipperlicht
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
boem is ho toch?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ja, en plons is water...!

Antwoorden (4)

Het klinkt raar, maar een aantal burgertoestellen zoals bvb Boeing 737 hebben inderdaad een claxon of toeter aan de buitenkant van het vliegtuig.

Deze toeter werkt automatisch en kan niet door een piloot bediend worden. De claxon waarschuwt het grondpersoneel als bepaalde elektronica componenten dreigen te verhittten of als bvb het hulpaggregaat of APU (auxiliary power unit) vuur vat.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Je gelooft het of niet maar ja.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Nee ze hebben geen claxon,
En waarom hebben ze geen claxon nou wetenschappelijk gezien is er heel weinig verkeer in het lucht.
Helicopters en vliegtuigen, misschien vogels.
Als je in een vliegtuig zit en er zit een andere vliegtuig voor je, kan je alvast een begravenis regelen...
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Het is raar maar waar!