Waar vind je de combinatie 'leuk wandelbos-gezellig terras-speelmogelijkheden voor kinderen'?

Op zondag vinden we het leuk om met een groep vrienden iets te ondernemen. We hebben zelf honden, er zitten vrijgezellen bij maar ook stellen met kinderen (7-10 jr). Als het mooi weer is wandelen we graag door een bos, om erna op een gezellig terras te borrelen. Kinderen vinden het dan leuk als er een speeltuintje is zodat ook die zich vermaken (voor de ouders ook een prettige gedachte).

Waar vind je plekken die aan deze beschrijving voldoen? Bij voorkeur in Zuid Holland, Brabant of Zeeland, omdat dit vanuit regio Rotterdam nog redelijke afstanden zijn.

Bij voorbaat dank voor jullie tips en wie weet zie je me een keer zitten zonder dat je dat beseft!

paulus811
14 jaar geleden
in: Vakantie
3.6K
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Potverdorie, laat ik toch drie hele leuke mogelijkheden kennen in de omgeving van Enschede.....
paulus811
14 jaar geleden
Haha, een retourtje Rotterdam - Enschede is ongeveer 400km, maar ik houd me aanbevolen voor het geval we een gekke bui hebben of gewoon in de buurt zijn.

Antwoorden (10)

het leidse hout is mooi en gezellig.
het is welliswaar een groot park, en geen bos, maar je kan er heerlijk wandelen of bij de grote vijver zitten mijmeren.
er is een gezellig theehuis waar je heerlijk kan borrelen, met uitzicht op de dierenweide en wat speeltoestellen voor de kleintjes.
op zondagmiddag vinden er optredens van diverse aard plaats in de muziektent bij de grote vijver.
mocht je dan nog niet uitgewandeld zijn: het historische hart van leiden is zeer de moeite waard, evenals een bezoek aan een van de vele musea.
veel plezier!

Toegevoegd na 3 minuten:
mocht je toch liever naar een bos gaan, dan is de pan van persijn (het panbos) een regelrechte aanrader.
gevarieerd bos en duingebied, gezellig teras, en leuk spelen voor de kinderen.
ook hier is een dierenweide aanwezig.
14 jaar geleden
cafe, terras pannenkoekenhuis De Clown bij Valkenswaard in N Brabant.
In de Leenderbossen kun je wandelen.
http://www.declown.nl/

Ook bij Valkenswaard.
Pannenkoekenhuis De Familie Suykerbuyck
Gezellig, kindvriendelijk pannenkoekenhuis met terras en speeltuin.
http://www.suykerbuyck.nl/

Ach, Brabant is vol van bossen, pannekoekenhuizen, speeltuinen etc.

Toegevoegd na 2 minuten:
zoals
De Kampina een natuurgebied met bos, heide en beekdalen in de provincie Noord-Brabant, gelegen tussen Boxtel en Oisterwijk. Het gebied is sinds 1929 grotendeels eigendom van de Vereniging Natuurmonumenten en is ruim 1200 hectare groot.
Oisterwijk is een heel leuk dorp met allemaal gezellig terassen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
paulus811
14 jaar geleden
Erg leuke tips, dank je wel.
Hallo, erg leuke wandelen, spelen en drinken kun je op gorp en roovert, deze ligt tussen Goirle en Poppel (belgie).
Hier heb je een mooi natuur gebied (zie bron wiki).
Bij Eetcafe Den Overkant kun je lekker op terras borrelen waar de kinderen de speeltuin kunnen verkennen (zie bron)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Het boomkroonpad in Drenthe.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ach wat dom van me, sorry.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik weet nog wel een logeer plek in drenthe
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
ha,ha, ik ook.
Tilburg, het Wandelbos, en restaurant de Zeven Geitjes

Toegevoegd na 3 minuten:
Sorry, zie dat je in het westen woont.

Wandeling door de duinen tot cafe restaurant Duinoord
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
paulus811
14 jaar geleden
Dank je Ineke, Tilburg is nog redelijk te doen (dus sorry is echt niet nodig), maar welke duinen bedoel je?
paulus811
14 jaar geleden
Stom, ik zie de duinen in de link. nogmaals dank!
Is Amsterdam haalbaar? Je hebt het Amsterdamse bos kun je heerlijk wandelen en er zijn eet en drink tentjes...
Ook leuk...en mooi...het haarlemmermeerse bos in Hoofddorp...
en je hebt het Groenendaalse bos in Heemstede...ook een aanrader...
je zult ff moeten Googlen voor de route...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in wemeldinge heb je een als je bij sportpunt zeehallen lings gaat je kunt er zwemmen golven quachen terasje pakken binnen/buitenspeeltuin eneen leuk speelbos.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Loonse en Drunense Duinen.
Hier vind je alles wat je beschrijft / wenst.

Heel veel plezier!!!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Niet Zuid-Holland maar in Schoorl heb je het klimduin voor de kids het summum! En de ouders kunnen heerlijk een terrasje doen..
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
In Bergen op Zoom heb je 'de Drenck'. Dat is een kinderboerderij met een hele leuke speeltuin (met geel zand), met restaurant en terras, midden in de bossen. Volgens mij exact wat je zoekt.