Het is uit met mijn vriendin, kan ik de reis annuleren?

We hebben een vakantie geboekt van een week voor ongeveer 600 euro. Aanbetaling van 150 euro p.p. is al voltooid, beide annuleringsverzekering. Wat kan ik doen om zo min mogelijk geld kwijt te zijn? (Werken smoesjes ook?)

8 jaar geleden
in: Vakantie
2.9K

Het beste antwoord

Je hoeft niet op reis, als jullie niet meer willen, echter de annuleringsverzekering zal de kosten nu niet dekken. Beeindiging van een relatie staat namelijk niet in de polisvoorwaarden genoemd.

Wat je kan doen: zoek iemand anders, die wel met je mee wil op vakantie. Vervolgens tickets ed overboeken op zijn/ haar naam. Je kunt als alternatief ook alleen op vakantie gaan. Kan best leuk zijn.

Wat betreft de smoesjes: om een bedrag te kunnen declareren zul je bij de annuleringsverzekering bewijzen moeten kunnen overdragen. Met alleen een mooi verhaal kom je er niet. Smoesjes werken dus niet.
AlphaLimaSierra
8 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

alleen als jullie relatie officieel was vastgelegd (getrouwd of samenlevingscontract) en de relatie wordt dan ontbonden, dan dekt de annuleringsverzekering de annulering van de reis. Voorwaarde hiervoor is wel dat de ontbinding (of scheiding) officieel in gang moet zijn gezet.

Heb je niets officieel vastgelegd, dan is het moeilijk te beoordelen voor de verzekeraar hoe serieus de relatie was. Om deze reden valt dit dus ook niet binnen de voorwaarden