Moet je extra kosten betalen als je niet meevliegt tijdens een vlucht waar je wel gewoon voor geboekt en betaald hebt?

Ik zou met vier vriendinnen op vakantie. Een er van is echter niet meer bereidt om mee te gaan. De reis annuleren voor 1 persoon zou ervoor zorgen dat wij ook meer moeten gaan betalen. Vandaar dat zij er over nadenkt om de reis wel gewoon te betalen ( vlucht + Appartement). Mijn vraag is of er extra kosten bij komen als je niet aanwezig bent tijdens de vlucht en eventueel appartement.

Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
in: Vakantie
1.1K

Antwoorden (1)

Als je vriendin die niet meegaat, haar deel van de reissom betaalt (reis en appartement), kun je gewoon op reis. Want dan is er geen sprake van annulering.
Wil ze annuleren, let dan op dat er maar weinig redenen echt geldig zijn voor annulering en zij dus in de meeste gevallen niets terugkrijgt. En dan zal er iemand -of de rest gezamenlijk- voor haar kosten moeten opdraaien als je toch graag gaat...