Mag je je PSP en Ipod gebruiken in het vliegtuig?

Ik ga over 2 weken in de meivakantie vliegen naar Estland.
Maar mijn vraag is of je op je PSP mag spelen en of hij sowieso mee mag in je Handbagage. En wat zijn de regels voor een Ipod?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Vakantie
1.5K

Het beste antwoord

Ik heb het nog nooit meegemaakt dat het niet mag. Het is wel bekend dat je tijdens het opstijgen en het landen elektronische toestellen uit moet schakelen. Denk dan aan fotocamera's, spelcomputers of Mp3-spelers. Ik heb zelf genoeg foto's gemaakt tijdens het opstijgen, maar als iedereen dat doet krijgen ze een probleem in de cockpit.

Laat die zaken dus eventjes links liggen. Als je je gordel af mag doen, kun je die apparaten ook gewoon weer tevoorschijn halen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (7)

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ja mag wel. Gebruiken mijn kinderen ook altijd in het vliegtuig. Alleen tijdens opstijgen en landen moet alles uit.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Laatst bij Transavia nog werd dit mij vriendelijk doch dringend verboden...!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Alle toestellen waarmee je kan bellen zijn niet toegelaten als accessoire in je handbagage. Een iPod of PSP waarmee je dus niet kan bellen zijn in principe wel toegelaten.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Van de meeste maatschappijen mag het gewoon gebruiken, alleen niet tijdens stijgen en landen.
Ik heb mij iPod (uit) altijd meegehad in de handbagage en dat is nog nooit een probleem geweest.

Je kunt altijd voor de zekerheid even kijken op de site van de luchtvaartmaatschappij of het even vragen aan een (grond)steward(ess).

Veel plezier in Estland!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Voor zover ik weet mag het wel. Ik had ook m'n NDS mee en zat lekker muziek te luisteren op m'n Ipodje en daar hebben ze niets over gezegd.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik zou anders je WiFi schakelaar op: 'uit' zetten, zo geeft de handige spelcomputer geen radiosignalen af die zouden kunnen storen.