Is er met een b&b zoveel te verdienen dat je ervan kunt leven.

Ik volg de artikelen op www.ardennenbed.nl en dan denk ik dat je er maar beter niet aan kunt beginnen. Zijn deze artikelen realistisch?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Vakantie
3.1K

Antwoorden (3)

Als je eerst moet investeren, en daarna ben je voor je inkomen volledig afhankelijk van een B&B, zal je weinig brood op de plank hebben. Je kunt altijd geluk hebben, maar de kans dat je niet zult slagen is in de Ardennen toch wel redelijk groot.
Bedenk goed wat je daar koopt, en waarom dat te koop staat.
14 jaar geleden
Als je ook werkelijk in de Ardennen zou willen beginnen, zeg ik: de spoeling ís daar al te dun voor alle B&B's en kleine hotels die er al zijn. Je moet je gasten dus sowieso iets bijzonders te bieden moeten hebben waardoor ze voor jou kiezen in plaats van één van die honderden anderen.

Dat bijzondere is niet gastvrijheid, een mooie omgeving, een lekker ontbijt, georganiseerde wandeltochten of al die andere dingen die iedere B&B binnen een steenworp afstand ook zal hebben. Als je het associeert met de Ardennen, kun je ervan uitgaan dat de concurent het al doet.

En dáár ligt precies je probleem: als je 'selling point' te maken heeft met de Ardennen, dan doet iedereen het al en hebben gasten geen reden om speciaal naar jouw B&B te komen. En als je wél een 'unique selling point' hebt, iets buiten de Ardennen-eenheidsworst, dan moet je mensen nog zover krijgen dat ze er speciaal voor naar de Ardennen komen.

Vrienden van mij hebben een B&B in Zeeland, ook al zo'n gebied waar je geen dwerg kunt werpen zonder een B&B of klein hotel te raken. Het ziet er schitterend uit, heel comfortabel. Op een steenworp afstand van het strand. Keuze uit een kamer in het huis of een apart huisje in de tuin voor extra privacy. Geweldige verzorging.

Ze zijn nu vijf jaar bezig, en nog altijd kan hij zijn oude baan (in de Randstad!) niet opgeven. Sterker nog, zij moet inmiddels ook weer een baan erbij zoeken, omdat ze anders het hoofd gewoon niet boven water kunnen houden.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik heb een B&B in Drenthe aan het Dwingelerveld. Het barst hier altijd van de toeristen maar ik zou er niet van kunnen leven.
We hebben ook nog een adviesbureau en daar komt echt het inkomen uit.
De B&B is gezellig om te doen maar rijk wordt je er niet van.