Wat is de beste tijd van het jaar om in Noorwegen het Noorderlicht te kunnen zien?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Vakantie
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Als je heel veel mazzel hebt, kun je gewoon in NL vanuit je achtertuin het Noorderlicht zien. Dat is een paar jaar geleden gebeurd (29 en 30 oktober 2003). Ik heb toen echt met open mond staan kijken, om de volgende ochtend tot de ontdekking te komen dat echt niemand die ik kende (behalve mijn gezinnetje) had gekeken. Het was een prachtige ervaring!
http://www.xs4all.nl/~carlkop/auralern.html --> hier kan je zien wat er momenteel te doen is op het gebied van poollicht.
http://nl.wikipedia.org/wiki/Poollicht
http://www.knmi.nl/cms/content/22863/poollicht_waarnemen_en_voorspellen
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Jij woont waarschijnlijk in een "donker " stukje Nederland. In een groot deel van Nederland is het veels te licht door kunstlicht.

Het beste antwoord

Voor- en najaar.

Persoonlijke voorkeur: voorjaar.
Vooral omdat Noorwegen dan zo ontzettend mooi is, Zeker in het noorden ligt er dan vaak nog sneeuw maar is het voorjaar toch al volop aanwezig. Dit samen met het aanschouwen van het Noorderlicht is gewoonweg prachtig.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Het aanschouwen van het Noorderlicht is een aangrijpend en welhaast mytisch moment. Het noorderlicht komt vaker voor in de late herfst en het vroege voorjaar. Okober, Februari en Maart zijn de beste tijden om het noorderlicht te aanschouwen.