Bestaat er een cruise naar New York?

Ik zoek een cruisereis waar je zowel op de heen- als op de terugreis vanuit Nederland met de boot naar New York gaat en daar nog minimaal een volle dag verblijft.

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
in: Vakantie

Antwoorden (2)

Vanuit Nederland zijn er geen cruises Nederland (Amsterdam/Rotterdam) - New York - Nederland (Amsterdam/Rotterdam)
Er is wel een mogelijkheid om vanaf Antwerpen per containerschip een reis te maken via Sea Travel Holidays.
Je zult moeten navragen hoe lang men in de haven van Chester (met de trein niet ver verwijderd van New York) blijft liggen. Het aantal ligdagen is afhankelijk van de benodigde tijd voor het lossen lade van de containers.
De vaarprijzen zijn per dag waardoor de reis wel erg kostbaar is.

Toegevoegd na 21 minuten:
lossen en laden.
In de maritieme Industrie geldt dat een containerschip binnen 24 uur gelost en beladen moet zijn, ongeacht de Gross Tonnage.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Ozewiezewozewiezewallakristallix
9 jaar geleden
Meevaren met een containerschip ! Ik wist niet dat dat mogelijk was.
Weer wat geleerd !
+
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
http://www.cargoshipcruises.nl/vraag--antwoord.html
Het staat er allemaal erg aanlokkelijk. Op de brug is tegenwoordig niet veel meer te beleven, en na een paar dagen turen heb je wel genoeg water gezien. Erwtensoep in de Perzische Golf is ook niet alles ::))
Er zijn inderdaad maar weinig cruises vanuit Nederland naar New York. Vaak vlieg je dan terug i.p.v. met de boot. Ik heb in de bron wel een cruise gevonden voor je naar New York, maar weet niet of het aan al je wensen voldoet.
Succes nog met verder zoeken.