Wat zijn de absolute do's en dont's in Maastricht?

Samen met mijn vriendin (24) ga ik(25) een weekendje naar Maastricht. Maar vroeg me nu af wat aangeraden wordt om in maastricht te doen of te hebben gezien?

Wat is er in de middag goed te doen?
Waar kan je savonds lekker eten?
waar kan je goed stappen?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Vakantie
3.5K

Het beste antwoord

Ik zou inderdaad zeggen dat de Mergelgrotten in de St. Pietersberg echt een must zijn. Verder is het ook mooi om over de St Servaas brug te lopen. Ook is het leuk om even een leuke wandeling te maken over de (denkbeeldige) stadsmuur. Ik dacht dat deze nog ergens overeind stond. De muur loopt vanaf de Helpoort richting maas, langs de Maas richting noorden tot aan de Kleine Gracht. Vervolgens diagonaal over de Markt, langs de Grote Gracht naar boven, ter hoogte van de Sint Servaas kerk een scherpe bocht naar links, achter de kerk om in een rechte lijn tot aan de Looiers Gracht. Bij de Looiers Gracht maakte de muur een scherpe bocht naar het oosten richting de Helpoort.

Winkelen in Maastricht is ook zeker een aanrader. Leuke gezellige winkeltjes, maar ook hip en modern.

Veel plezier in onze mooi hoofdstad!

Toegevoegd na 16 minuten:
Oh, ik zie nu pas dat je ook wilt gaan stappen. "De Dikke Dragonder" is een leuk rustiger café waar je wat kunt praten. "De Twee Heren" is meer een danscafé. Als je echt wilt stappen zou ik daar heengaan.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (6)

Een bezoek aan de mergelgrotten, het bonnefantenmuseum, het vrijthof, de Onzelievevrouwekerk, en de vele leuke winkeltjes.
Veel plezier!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
De fantastische terrasjes zijn de hele zomer erg leuk, veel te zien en lekker eten en drinken. Overal in het centrum, en goed te wandelen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Leuk kroegje op een hoekje van het vrijthof
de oude vogelstruis wit kroegje
outste kroegje niet groot
vraag er om een brootje limburgsekaas mmmmmmmmmmmmmmm
eg doen

Toegevoegd na 45 seconden:
broodje
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ga eerst even langs de VVV, daar hebben ze leuke stadswandelingen die je mee kunt nemen. Deze leiden je eigenlijk langs alles wat de moeite waard is.

Verder even een leuke link:
http://www.zoover.nl/nederland/limburg/maastricht/bezienswaardigheden#tabs

Hierop zie je een groot aantal bezienswaardigheden in Maastricht, inclusief beoordelingen van bezoekers die je voorgegaan zijn.

Een overzicht van bars, discotheken, theaters e.d. vind je op deze link:
http://www.gomaastricht.nl/en/nightlife/
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
restaurant gauchos op het vrijthof.
Echte aanrader
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Aon de geng! Hetgeen wil zeggen "aan de slag".
Maak je vriendin blij en ga lekker met haar shoppen in de vele kleine leuke straatjes in Maastricht. Stokstraat is leuk als je een dikke portemonnaie hebt.
Voor je lunch kan je overal terecht en 's avonds kan je goed eten bij Cafe Sjiek (je kunt niet reserveren, wachten op je beurt! wel gezellig wachten) of rest. 't Plenkske, goede keuken en een stuk rustiger. Daarna lekker naar het vrijthof en de Platielstraat er ligt daar voor elk wat wils. Je mag zelf kiezen, verrast worden is ook leuk.
Als je een pilsje wilt bestellen vraag dan "maag iech e pèlske?" doet het altijd goed! 2 pilsjes = twie pèlskes.
Ammezeer diech mèt dien vruike.
Veel plezier met je vriendin.

saluti,\Eddy