zijn er europeese landen zonder zomer-wintertijd?

Ik weet wel dat er in andere continenten geen tijdsverschil is met de zomer en de winter, zoals in Nederland. Maar zijn d'r ook landen in europa zonder dit verschil?

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
in: Vakantie
1.3K

Het beste antwoord

IJsland, Rusland en Wit-Rusland gebruiken geen zomer/wintertijd.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Rusland gebruikt permanent zomertijd sinds 2011.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Ja, maar permanent zomertijd is niet de overschakeling van zomer naar wintertijd en andersom.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Qua geografische ligging zouden wij, net als Engeland, de West-Europese tijd moeten aanhouden. Om economische redenen houden we Midden-Europese tijd aan. Dat scheelt een uur en is dus in feite al "zomertijd".
's Zomers doen we er nóg een uur bij en dat is dus in feite een super-zomertijd!