Mag ik mijn Canadese auto meenemen naar Nederland en er rondrijden met Canadees kenteken? Ik ben woonachtig in canada

Ik ben dus woonachtig in canada, en sta dus niet meer ingeschreven in Ned., ben van plan 4 maanden op vakantie te gaan.

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
in: Vakantie
2.2K

Antwoorden (4)

Dan moet je hem importeren en in nederland opnieuw laten keuren door de RDW en dan een nederlands kenteken aanvragen,kost allemaal erg veel ..
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Als het voor kortere tijd is dan mag dat, buitenlandse toeristen hoeven niet hun auto op nederlands kenteken te zetten.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Inderdaad fout antwoord want je mag hier op vakantie heus wel rondrijden met een buitenlands kenteken.
Ja hoor, dit mag. Zolang je niet staat ingeschreven in Nederland kan dit gewoon. Je mag maximaal zes maanden rondrijden als buitenlander in Nederland met een auto die niet in Nederland is geregistreerd. Jouw vier maanden zitten dus ruim onder die grens.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Ja dat kan. gedurende deze periode houdt de auto het Canadese kenteken. Het gaat immers om een tijdelijk verblijf.

Wel zal je met je verzekeringsmaatschappij moeten bekijken of je polis ook dekking biedt voor Europa of dat je er een aparte verzekering voor moet sluiten.

Daarnaast zal je te maken krijgen met transportkosten en ben je de auto in Canada geruime tijd kwijt omdat je deze op tijd zal moeten inleveren bij de transporteur.

Persoonlijk lijkt het mij makkelijker en waarschijnlijk ook voordeliger om gedurende je verblijf in Europa een auto te huren.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
in Nederland met een auto rijdt, moet u voor die auto bpm en motorrijtuigenbelasting betalen. Het maakt niet uit of de auto een Nederlands of een buitenlands kenteken heeft.

Hierop is een uitzondering. Het gaat dan om kort tijdelijk gebruik, bijvoorbeeld als u in het buitenland een auto hebt gehuurd om naar huis te rijden, omdat u bent gestrand op een buitenlands vliegveld. Voor dit tijdelijk gebruik is er de zogenoemde veertiendagenvrijstelling. Dit betekent dat u 1 keer per jaar voor hetzelfde kenteken een vrijstelling kunt krijgen. U kunt deze vrijstelling digitaal aanvragen. Buitenlandse verhuurbedrijven doen dat vaak al voor u.
Vergunning

Woont u in Nederland, maar hebt u een buitenlandse werkgever die u een auto met een buitenlands kenteken ter beschikking stelt? Dan kunt u een vergunning krijgen om met die auto in Nederland te rijden, zonder belasting van personenauto's en motorrijwielen (bpm) te hoeven betalen vanwege de invoer van die auto. U kunt ook bellen met de BelastingTelefoon Auto.

Aangifte, betalen en toezicht
Ondernemen
Btw
Winst