Wat is er in Amerika met Memorial day?

Ik ga eind mei 4 dagen naar New York en zag dat elke laatste maandag van mei Memorial day gevierd word. Ik vraag me nu af wat ik hier van kan verwachten, wat er allemaal gesloten en geopend zal zijn en of er veel activiteiten zullen zijn.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Vakantie
1.9K

Het beste antwoord

Ik heb toevallig een jaar in Amerika gewoond en voor zover is weet is alles gesloten of open met verminderde duur open. Maar alsnog is Mermorial day een hele mooie gebeurtenis in Amerika. Zeker in New York. Er zijn vaak grote optredens en feesten op straat. Times Square zal een mooie boel worden als je er dan bent. Zeker gaan!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Als ik het zo lees, dan is het vergelijkbaar met het Nederlandse 4-mei gebeuren.

"Traditioneel vindt de nationale herdenking plaats op Arlington National Cemetery nabij Washington D.C.. Ook is het de gewoonte om de vlag halfstok te hangen vanaf zonsopkomst tot 12 uur in de middag. Veel Amerikanen bezoeken één van de Nationale Begraafplaatsen waar oorlogsdoden liggen. Ook worden de graven vaak van een klein Amerikaans vlaggetje voorzien. Zo plaatsen 1200 soldaten van het 3rd US Infantry vlaggetjes op alle, ruim 260.000, graven op Arlington en voeren vervolgens een 24-uurspatrouille uit op de begraafplaats."

http://nl.wikipedia.org/wiki/Memorial_Day

Kortom: winkels zullen normaal open zijn en van de activiteiten zul je niet veel merken.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Herdenkings dag