Mag ik plaatsen in een gehuurde bus doorverkopen?

Als ik met een groep van ongeveer 30 mensen een bus huur om naar Londen te gaan, mag ik dan eventuele overgebleven plaatsen in de bus doorverkopen aan mensen die niet bij onze groep horen? Of is dat verboden?

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
in: Vakantie

Antwoorden (2)

Dat mag, jij hebt een bus gehuurd voor 30 plaatsen, wie die plaatsen bezetten zal het busbedrijf een zorg zijn. Je kan wel verantwoordelijk gehouden worden voor schades en meer bedenkelijke acties als betrokkenen niet achterhaald kunnen worden om hen persoonlijk op te laten draaien voor schade. In de regel is ieder persoon verantwoordelijk voor zijn daden. maar vorzichtigheid is geboden.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Algemene voorwaarden kunnen daar echt wel beperkingen aan stellen, dus het valt echt niet te zegen of het zondermeer mag...
Dat hangt af van de voorwaarden van de verhuurder. Je hebt kans dat de algemene voorwaarde het gedeeltelijk verbieden (zo zullen veel autoverhuurbedrijven niet blij zijn als je de auto als taxi inzet), ook heb je kans dat je onverzekerd bent (of dit is zo is hangt van de voorwaarden af). Grote kans is dat, als je zakelijk wil huren, je hogere kosten moet betalen voor hetzelfde, maar dan wel verzekerd bent. Daarentegen, de meeste verhuurders van bussen beseffen ook dat je geen bus huurt om er met zijn tweeen in te rijden. Maar in zijn algemeenheid valt er zonder meer informatie geen precies antwoord te formuleren: het hangt samen met de voorwaarden van de verhuurder. Informeer ernaar!