Dat ligt er aan hoe zwaar de bagage is per liter.

Toegevoegd na 2 uur:
Als je een koffer als handbagage meeneemt dan weegt deze max 12 kilo. Dan zit hij meestal bijna helemaal vol met normale reisspullen. Als voorbeeld neem ik deze koffer van 40 liter: http://www.bagageonline.nl/line-romy-handbagage-koffer-54-black.html . Als die 12 kilo weegt inclusief bagage dan zal de koffer met een inhoud van 67 liter ongeveer 67 / 40 * 12 = 20,1 kg wegen.

Toegevoegd na 2 uur:
Een liter bagage weegt dus gemiddeld 20,1 / 67 = 0,3 kg
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
want bagage is vloeibaar blijkbaar ?
Cryofiel
9 jaar geleden
Wat heeft dat ermee te maken???
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Waarom vloeibaar?
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Je stopt toch geen water in je koffer?
Cryofiel
9 jaar geleden
Hoe neem jij je goudvis dan mee?
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Daarvoor check ik altijd mijn vissenkom apart in.
Cryofiel
9 jaar geleden
Da's wel duurder, toch?

Andere antwoorden (2)

Als je de koffer bepak met kleding en er geen boeken en lood en grote stukken steen bij dat leuke riviertje in doet, reken dan op plm 20 kilo.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Als de inhoud 67 liter is, dan past er 67kg in.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
gvrox
9 jaar geleden
Welke redenering zit hierachter ?
Cryofiel
9 jaar geleden
Kennelijk vult zij de koffer met water.
Niesje1973
9 jaar geleden
lol
Cryofiel
9 jaar geleden
Of ze is een enorme theeleut. Dan vult ze de koffer natuurlijk met thee. Altijd handig als je een tijd van huis bent.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Maar als je er dan nog een goede schep suiker doorheen doet past er zelf meer dan 67 kg in.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Maar als je er dan nog een goede schep suiker doorheen doet past er zelf meer dan 67 kg in.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Mijn redenering is dat 65 liter water gelijk is aan 67 kg. Anders hadden ze in die fabriek wel op die koffer geschreven dat het gelijk stond aan thee met suiker, lood of kwik. Ik ga ervan uit dus dat er water bedoeld wordt van de fabriek uit.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
De fabriek bedoelt niets, die vertelt alleen dat de inhoud van de koffer 67 liter is.
gvrox
9 jaar geleden
Liter is gewoon een inhoudsmaat hoor, er wordt niet uitgegaan van een bepaalde stof "van de fabriek uit". De fabrikant heeft verder weinig te maken met het gewicht dat erin kan, alleen het volume wordt opgegeven. (Hierbij ga ik er van uit dat zaken zoals het handvat al sterk genoeg zijn uitgevoerd)
Cryofiel
9 jaar geleden
Als de inhoud 67 liter is, past er 67 liter in. Het draagvermogen staat daar los van. Ik ken plastic tassen met een inhoud van X liter waar je beslist geen X kilo in kunt doen. Ik ken containers met een inhoud van X liter waar je veel, veel meer dan X kilo in kunt doen. Inhoud en draagvermogen zijn dus losstaande maten.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Wekelijks kocht ik 20 LITER kattensteentjes.
De eerste keer vroeg ik wat het woog, antwoord : 20 KILO .