Je hebt een gehoorapparaat. Je gaat op reis. Je verliest het ergens maar merkt het pas als je weer thuis bent, vergoedt je reisverzekering het dan?

Ik ben mijn gehoorapparaat verloren maar ik weet niet waar: nog in het buitenland, in het vliegtuig of van het vliegveld naar huis. Heb een reisverzekering bij de Univé. Moet ik nu eerst het verlies bij de politie melden terwijl het in het buitenland kan zijn geweest en vergoedt de verzekering het apparaatje?

Ik wil het niet meteen rechtstreeks aan de verzekering zelf vragen want dan wordt ik misschien weer met een kluitje in het riet gestuurd. Had een jaar geleden mijn fototoestel in Macedonië verloren en kreeg niks terug omdat het volgens hun te oud was (11 jaar ofzo). Ook, maar dat was niet bij de Univé, deed ik eens een beroep op de brand/inboedelverzekering omdat mijn computer was doorgebrand (in de 90-ger jaren). Ik kreeg niks omdat ik de vlammen niet had gezien maar enkel bijna in de rook gestikt was. (heb 14 dagen met een zere keel gelopen).
Mijn vriend destijds kreeg niks van zijn reisverzekering terug toen hij zijn paspoort op de dag van zijn vertrek naar de USA kwijt was, een nieuw paspoort moest versieren en omboeken. Argument van die verzekering: de vermissing van het paspoort had nog thuis plaats gevonden dus de verzekering was nog niet ingegaan.

Zo vinden ze altijd wel een reden om niet te betalen, maar weet iemand hoe het zit met mijn geval nu?

12 jaar geleden
in: Vakantie
9.1K
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Volgens mij scoren reisverzekeringen inmiddels hoog op het lijstje 'overbodige verzekeringen die toch nauwelijks uitkeren ', voornamelijk door de gigantische fraude die er met zulke verzekeringen wordt gepleegd.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Je verloor je gehoorapparaat en je merkte dat niet? :O
Je hoort toch gelijk als hij uitvalt omdat je alles anders of zelfs niet hoort? (Is absoluut geen verwijt of wantrouwen hoor! Ik ben gewoon nieuwsgierig hoe je dan ontdekte dat je ze niet meer had en waarom je niets merkte toen hij uitviel ;-))
zondag
12 jaar geleden
Rinke, mijn gehoorapparaten (2 dus) werken niet meer goed in verhouding tot mijn doofheid. Ze voegen nog maar zeer weinig toe aan mijn gehoor. Maar aangezien ik ze pas iets meer dan 2 jaar heb mag ik van de verzekering nog geen andere; moet maar liefst nog 3 jaar wachten. Mijn KNO arts vind dat ik wél andere moet hebben. We zijn er dus mee bezig; morgen moet ik weer naar haar toe, voor de 3de keer. Ben in 3 maanden tijd 3x bij de audiciën geweest en 2x bij het Audiologisch Centrum en nog geen stap verder, zucht! Omdat ik er 2 heb viel het me niet op dat ik de rechter kwijt was. Ik merkte het verlies pas toen ik ze 's avonds uit wilde doen om naar bed te gaan.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Oké, jeetje wat vervelend voor je!!! :-(
Ja, echt irritant dat ze pas na 5 jaar opnieuw uitkeren van de verzekering. Ik heb ook gehad dat ik na een jaar al veel sterkere moest, maar die heb ik nadat mijn KNO-arts had gezegd dat het écht nodig was wel gekregen gelukkig. Maar moeilijk deed de verzekering wel...
Ik wens je veel succes morgen en ik hoop dat je wel nieuwe krijgt binnenkort die goed genoeg werken! Succes!
Cryofiel
12 jaar geleden
Heb je ze niet horen vallen? ;-)
zondag
12 jaar geleden
;-) nee, gek hè.

Het beste antwoord

Je moet aangifte doen van vermissing. Dit heeft de verzekeraar nodig om uit te keren. Daarnaast is het raadzaam om de aankoopbon of (indien je die niet meer hebt) een duidelijk foto van het gehoorapparaat mee te sturen. Zie de bron voor tips als je te laat aangifte hebt gedaan of er niet uitgekeerd wordt.
Het klopt dat er een afschrijvingstabel is waarmee gewerkt wordt, als je gehoorapparaat dus te oud is krijg je maar een gedeelte of niets vergoed. Dan kun je beter in je polis van de zorgverzekeraar kijken hoeveel je daar vergoed krijgt als je een nieuw gehoorapparaat aanschaft.
Het is altijd raadzaam om bij aanschaf een speciale verzekering af te sluiten voor het gehoorapparaat!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

zoals je het vermeld ben je het toestel in ieder geval tijdens de reis verloren. de reisverzekering kent een rubriek voor verlies van goederen. meestal zal er wel een maximum vergoeding van kracht zijn vaan bijvoorbeeld € 300,--.
hiermee kan je waarschijnlijk geen nieuw toestel kopen maar het helpt wel een stukje.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Als ik een nieuw hoorapparaat koop,sluit ik altijd een vervangings verzekering er voor af, die vergoedt tenminste een gedeelte bij verlies.
Maar daar ben jij niet mee geholpen natuurlijk.
Ik zou het aangeven bij de politie, dat je het waarschijnlijk in Nederland bij het uutstappen verloren bent, maar dat je niet precies weet waar en wanneer. Medt het daarna bij de verzekering.
Succes!