Wat zijn de belangrijkste japanse tradities , normen en waarden?

Voor een project moeten we vragen stellen via een forum i.p.v. de informatie simpelweg op internet te vinden. Het zou fijn zijn als iemand kan helpen?

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
in: Vakantie
8.4K
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Je zou ook langs Japanse restaurants/winkels kunnen gaan,dan heb je het van eerste hand.

Antwoorden (2)

Een paar . Een Japanner zegt niet graag nee of eigenlijk helemaal niet maar zegt iets dat is moeilijk . Visite kaartjes worden uit gewisseld en bestudeer die ter plaatse stop die zicht baar zorgvuldig op en herhaal de naam en functie met zeg respect . Dus niet in je hoesje van je tel frommelen . Geef kleine cadeautjes en pak ( als je ze krijgt even niet uit ) . Nooit !!!! Rechtstreeks confronteren met iets wat jij niet leuk vind van hun ( gezicht's verlies ) familie waarden zijn extreem belangrijk Informeer en stel vragen . Maar kom eigenlijk nooit maar dan ook nooit zo maar op visite . Praat rustig en zacht . Als je voorzaken daar bent lieg over datum terug reis , ze traineren treuzelen net zo lang zo dat jij ! Haast krijgt ! Blijf altijd super correct . Confronteer ze niet met oorlog's verhalen en geen grapjes over keizer of koning's huis . Als je in de avond uit gaat met ze kareoke ! Kom daar nooit meer op terug van o wat was dat ?!? . Je bedankt en verder niks dat kan beschamend zijn . Het is een land van rangen en standen met enorme gezag's verhoudingen . Op het werk ! In de familie ! Wij kunnen dat bijna niet in voelen dus pas daar mee op . Natuurlijk gaan dingen daar ook veranderen maar het is daar nooit ouwe jongens krenten brood . Dus familie en gezag's verhouding en de Japanse kunst en cultuur dat zijn de dingen die Japan karakteriseren . De grootste eer die je kan krijgen is als ze je vragen naar hun bloeiende kersen boom te komen kijken :) .
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Ik ben vele jaren naar Japan gereisd en bij mijn werk als steward heb ik ook veel Japanse klanten gehad. Een van de dingen die je bij een Japanner nooit mocht doen, was te zeggen dat er iets niet was, wanneer hij ernaar vroeg. Altijd even "gaan kijken" en dan terug te komen met de verontschuldiging dat het er niet was. Werkte trouwens bij westerse klanten net zo goed.
Bij alles wat je doet, je moet laten zien dat je je moeite doet. Een Japanner werkt hard en verwacht dat ook van anderen.
Een kadootje meenemen bij bezoek is plicht. Omiyage... een klein meebrengsel. Komt altijd goed aan.
Wanneer je in een restaurant aan tafel zit, mag je NOOIT je neus snuiten. Je mag wel opstaan om even naar de wc te gaan en het daar te doen.
Je mag slurpen bij het eten van je soep... dat is een teken van waardering.
In Japan kent men vele vormen van zich verontschuldigen. Het begint met sumimasen - de meest basic en gaat verder... shitsureishimashita behoort al tot de hogere vormen, wanneer je werkelijk iets stoms deed.
Zich bedanken is ook altijd erg hoffelijk en komt in alle situaties goed aan. Ook kun je sumimasen als bedankt gebruiken. Meestal in de zin van: bedankt dat je zoveel moeite voor me gedaan hebt. Als iemand iets voor je gehaald heeft of iemand je geholpen heeft bij iets, kun je sumimasen zeggen en natuurlijk ook arigatougozaimasen.
Tja en bij het vragen naar de weg, oppassen dat je geen zinnen gebruikt, waar ja of nee op geantwoord kan worden. Het antwoord is altijd ja. Dus als je vraagt of Osaka Castle naar rechts ligt, krijg je als antwoord ja. Maar vraag je vervolgens bij iemand anders of dez naar links ligt... krijg je ook als antwoord ja. Dit is misschien iets simpel uitgedrukt, maar het werkt vaak zo.
Wat je in Japan ook heel zelden zult tegenkomen is dat je spullen gestolen worden. Ik heb ook al meegemaakt dat ik mijn iPod op mijn hotelkamer liet liggen. Toen ik twee maanden later weer in hetzelfde hotel was en ik ernaar vroeg, werd deze me even later op mijn kamer gebracht! Dit zal je in geen ander land op de wereld gebeuren.
Beleefdheid, oppassen voor gezichtsverlies, niet proberen boven de massa uit te steken, hoffelijkheid, je best doen behoort tot de meest opvallende kenmerken... er zijn nog andere...ik hoop dat je nog veel meer antwoorden krijgt.
Succes met je project. Gambatte!!

Toegevoegd na 9 minuten:
sorry, arigatougozaimasen moet arigatougozaimasu (ありがとうございます) zijn