Wat is goedkoper, de auto of de trein?

Als je met zijn 4en naar Parijs gaat, heen en terug. Ben je dan goedkoper uit met de auto(ongelood 95) of met de trein?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Vakantie
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dat kun je toch makkelijk zelf berekenen? 4x treinkaartje en via de anwb routeplanner worden je de kosten al aangegeven.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
auto is gezelliger! En goedkoop volgens mij.

Het beste antwoord

Daar heb je geen routeplanner voor nodig.
Vanaf Utrecht is het nog geen 500 kilometer naar Parijs.
Dat komt enkele reis uit op circa 50 Euro aan brandstofkosten (uitgaande van een gemiddelde benzine-auto met verbruik van 1 op 14).

Je kunt geen treintickets boeken van 12,5 Euro enkele reis van Utrecht naar Parijs (van Utrecht naar Enschede ben je al minimaal het dubbele kwijt).
Kortom: Met zijn vieren ben je duidelijk goedkoper uit met de auto.
(maar hier reken ik dan uiteraard geen eventuele parkeerkosten bij).

Toegevoegd na 3 minuten:
Ik vond net onderstaande site:
http://www.parijstrein.nl/utrecht.html

Enkele reis Parijs met de trein gaan vanaf 25 Euro per persoon. Kortom: dan ben je minimaal het dubbele kwijt dan wanneer je met de auto gaat, maar ja: trein heeft dan wel weer het voordeel dat je vervoert wordt, meer beenruimte hebt, lekker kunt rondlopen, je hoeft niet te stoppen als je naar het toilet moet.
Nadelen zijn dan weer dat je meer gebonden bent aan tijd: de trein wacht niet op jou.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Vanaf € 25,- is op die site € 296,00 voor de heenreis en € 368,00 voor de terugreis op een willekeurige datum. Dat zal dan wel voor vier personen zijn, maar nog steeds wel erg duur!

Andere antwoorden (2)

Met de auto.Maar dan heb je ook de stress van het rijden op de ring rond Parijs.
Ik ga nu maandag met de TGV.Heenreis kost 81 euro.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Een auto kost volgens de ANWB en de Consumentenbond, afhankelijk van de grootte gemiddeld 30 cent per kilometer. Duizend kilometer kost dus, afhankelijk van je type auto, € 300,-. Ik weet niet hoeveel de treinreis kost.