mag ik een open fles drank mee nemen in het vliegtuig?

Ik ben een weekje in lissabon geweest, toen we vertrokken van schiphol zagen we een mooie aanbieding van licuur 43, 2 liter (2 flessen) voor €20! Ik heb deze licuur gekocht en mee genomen naar Lissabon. Nu vlieg ik morgen weer terug en nu is mijn vraag, mag ik een half opgedronken fles mee nemen in mijn koffer? (Niet bij mijn handbagage)

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
in: Vakantie
9.7K

Antwoorden (2)

Ja, dat mag.

Een bron is er niet te geven aangezien alles mag totdat er een regel of wet is die het verbiedt.

Zo mag je ook washandjes meenemen in je koffer omdat er geen regel is die washandjes verbiedt. Ook daar kan ik geen bron van geven aangezien het niet verboden is.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Zolang je niet teveel alcohol houdende drank mee neemt dan mag dat. (zie hieronder) Of de fles open is maakt niet uit als de fles in je koffer zit. Kijk wel heel goed uit dat het niet gaat lekken. Ook wordt er op een luchthaven nog wel eens gegooid met koffers. Als de fles stuk gaat zit je hele koffer onder de drank.

Op www.anwb.nl en www. belastingdienst.nl vind je de douaneregels voor het invoeren van acohol vanuit een EU-land:

De volgende richtlijn geldt per persoon van 17 jaar en ouder:
10 liter drank met een alcoholgehalte van meer dan 22% en
20 liter drank met een alcoholgehalte van maximaal 22% en
90 liter wijn (waarvan maximaal 60 liter mousserende wijn) en
110 liter bier