Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

kan je ook zonder hoge snelheidstrein naar het buitenland reizen?

ik bedoel niet tot net over de grens (hiervoor zijn er legio mogelijkheden) maar echt verder in het buitenland, bv. van Gent naar Parijs of van Parijs naar Barcelona. Of zijn alle dergelijke trajecten enkel met hogesnelheidstreinen? Als ik nl. zoek op nmbs, krijg ik altijd een aanbod van hogesnelheidstreinen en die zijn vaak behoorlijk duur.... (ik vraag me dan ook af waarom ik ook nog een interailticket moet kopen, als je toch ook nog de prijs van de hogesnelheidstrein moet betalen... dan kan je toch even goed gewoon een aantal reizen op de hogesnelheidstrein boeken?)

9 jaar geleden
in: Vakantie
716

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

Het kan vaak wel, hoewel het aantal 'gewone' langeafstandstreinen steeds meer afneemt. Van Gent naar Parijs is een reis zonder hogesnelheidstrein bijzonder lastig; van Parijs naar Barcelona kun je bv van Parijs naar de Spaanse grens nog rijden met een Franse IC trein (rijtijd circa 10 uur), daarna met een Spaanse sneltrein.

Tip: Zoek via de site van de Deutsche Bahn (zie link), en gebruik daarbij de optie 'alle ohne ICE'.
(Lees meer...)
9 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding